svetlana davtyan

Իմ Կարբի գյուղը

Ես ապրում եմ Արագածոտնի մարզի Կարբի գյուղում: Կարբի գյուղաքաղաքը պատմության մեջ հիշատակվում է 17-րդ դարից: Կարբիի բնակչության նախնիները գաղթել են Բայազետի գյուղերից: Կարբին հարուստ է եկեղեցիներով և մատուռներով: Այստեղ են գտնվում Սուրբ Աստվածածին, Սուրբ Գևորգ, Սուրբ Գրիգոր, «Սողոյենց ժամ», Թուխ մանուկ, Ծիրանավոր եկեղեցիները: Սուրբ Աստվածածին եկեղեցին եռանավ բազիլիկա է: Սուրբ Աստվածածին եկեղեցու հարևանությամբ է գտնվում երկրորդ աշխարհամարտում զոհվածներին նվիրված հուշարձանը, որի ճարտարապետը Արեգ Իսրայելյանն է: Կարբիում է ծնվել Ամենայն Հայոց կաթողիկոս Հովհաննես Ը Կարբեցին: Լենկթեմուրի արշավանքների պատճառով Կարբին կրել է կորուստներ, բայց շուտով ոտքի է կանգնել: Ըստ պատմիչ Զաքարիա Քանաքեռցու, հարուստ վաճառական Այվազ Հակոբջանը Կարբիից դուրս փորել է արհեստական լճակ և հարևան Որդկան գյուղից ջուր է բերել: Ներկայումս գյուղի բնակչությունը զբաղվում է այգեգործությամբ, հացահատիկի և կերային կուլտուրաների մշակությամբ:

Կարբին տարբերվում է իր շատ ջերմ և հյուրընկալ ընդունելությամբ, այստեղ մարդիկ շատ հյուրասեր և մարդամոտ են: Ամեն տարի գյուղում տեղի է ունենում բերքի փառատոն, որի ժամանակ Կարբի են գալիս բազմաթիվ հյուրեր: Միակ խնդիրը Կարբիում, որ նկատվում է, բնակչության համեմատ աշխատատեղերի պակասն է: Բայց այստեղ բոլոր մարդիկ ունեն ուժեղ կամք, հաստատակամ բնավորություն և չեն մտածում արտագաղթելու, Հայաստանից դուրս աշխատանք փնտրելու մասին, և համոզված եմ, որ մոտ ապագայում այս խնդիրը նույնպես կդադարի խնդիր լինելուց:

Ճանաչի՛ր ինձ

«Ցանկացած երեխա հատուկ է, և այս աշխարհի յուրաքանչյուր փոքրիկ իր հետ հատուկ մի բան է բերում կյանք: Սակայն, շատ հաճախ մենք ենք սահմանափակումներ ունենում և չենք կարողանում հասկանալ, թե հատուկ կարիքներ ունեցող երեխաները ինչ յուրահատուկ գծեր կարող են ունենալ…»,- Երեխաների իրավունքների պաշտպանության օրը իր խոսքում նշեց Հայաստանում ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի ներկայացուցիչ Տանյա Ռադոչայը:

Հունիսի մեկը երեխաների ամենասիրելի օրն է, տարվա այն յուրահատուկ օրը, երբ ամեն փոքրիկ բոլորից առավել ունի լիարժեք երջանիկ լինելու հնարավորություն: Չնայած նրան, որ միայն մեկ օրը բավական չէ, բայց հունիսի մեկը ևս մեկ առիթ է անդրադառնալու երեխաների իրավունքների պաշտպանությանը, և հատկապես նրանց, ովքեր ամենից առավել ունեն դրա կարիքը:

Հատուկ կարիքներ ունեցող երեխաների իրավունքներին էին անդրադարձել նաև Dasaran կրթական ծրագիրը, UNICEF-ը և Հայաստանում ԱՄՆ-ի դեսպանատունը: ՄԱԿ-ի հայաստանյան գրասենյակում նրանք հավաքվել էին՝ ներկայացնելու «Իմ ընկեր Ավգուստը» օնլայն խաղը և ամփոփելու «Ճանաչի՛ր ինձ իմ ունակություններով» նկարչական մրցույթը: Թե՛ մեկը, թե՛ մյուսը նվիրված էին հաշմանդամություն ունեցող երեխաների իրավունքներին:

ԱՄՆ փոխդեսպանը միջոցառման ընթացքում նշեց, որ ՀՀ Կրթության և գիտության նախարարության հետ նպատակ ունեն մինչև 2025 թվականը Հայաստանի բոլոր դպրոցներում ապահովել ներառական կրթության համար անհրաժեշտ պայմաններ, ինչին մեծապես օգնում է նաև Dasaran-ի «Նոր Սերնդի դպրոց» ծրագիրը: Ռաֆիկ Մանսուրը նշեց նաև, որ ամենևին էլ կապ չունի երեխան հաշմանդամ է, թե ոչ. նա իրավունք ունի լիարժեք կրթություն ստանալու:

Շնորհանդեսում ներկայացվող «Իմ ընկեր Ավգուստը» խաղի հիմքում Ռ․ Ջ․ Պալացիոյի «Հրաշքը» և «Ջուլիանան» գրքերն էին, իսկ խաղի հերոսը՝ Ավգուստը՝ «Հրաշքը» գրքի հաշմանդամություն ունեցող հերոսը:

Dasaran կրթական ծրագրի հիմնադիր տնօրեն Սուրեն Ալոյանը, շնորհավորելով ներկա և աշխարհի բոլոր փոքրիկներին՝ ամենաուրախ տոնի կապակցությամբ, նշեց, որ մրցույթի և խաղի հիմնական նպատակը հաշմանդամություն ունեցող երեխաների նկատմամբ հանդուրժողականության և կրթական հավասար հնարավորություններ ունենալու գաղափարի ամրապնդումը և տարածումն է.

«Խաղը դեռ փորձնական շրջանում է, սակայն ուրախությամբ պետք է նշեմ, որ արդեն իսկ մոտ քսաներեք հազար աշակերտներ փորձել են իրենց ուժերը:

Հունիսի 1–ը թանգարաններում

Լուսանկարը՝ Սվետլանա Դավթյանի

Լուսանկարը՝ Սվետլանա Դավթյանի

Հունիսի 1-ն ինձ համար ամենասիրելի և կարևոր տոներից է, որովհետև իմ տոնն է: Թեքեյան մշակութային կենտորը, որը հաճախ է կազմակերպում էքսկուրսիա Երևանի տարբեր վայրեր, այսօր ևս պատրաստել էր անակնկալ: Ներկա էին հանրապետության բոլոր Թեքեյանի անունը կրող դպրոցների երեխաները և ուսուցիչները:

Լուսանկարը՝ Սվետլանա Դավթյանի

Լուսանկարը՝ Սվետլանա Դավթյանի

Այցելեցինք Երևան քաղաքի պատմության թանգարան: Իրական հրաշք վայր, որտեղ ձեռք բերեցինք բավականին շատ գիտելիքներ, մրցույթ խաղ տեղի ունեցավ, որտեղ ստուգում էին մեր գիտելիքները: Եվ երկու թիմեր՝ այդ թիմերից մեկը մեր դպրոցինն էր, ստացանք շնորհակալագրեր ակտիվ մասնակցության համար:

Լուսանկարը՝ Սվետլանա Դավթյանի

Լուսանկարը՝ Սվետլանա Դավթյանի

Տեսանք սեպագիր արձանագրություն թանգարանի բակում, հնագույն հայկական հագուստներ, զենքեր, կահ-կարասի և ամենագեղեցիկը՝ Էրեբունի-Երևանի մանրակերտը: Հաջորդ վայրը դա Հայաստանի ազգային պատկերասրահն էր: Եվս մեկ գեղեցիկ վայր, որտեղ կարող ես շատ գիտելիքներ ձեռք բերել արվեստի բնագավառից: Կրկին մրցույթ խաղ, որտեղ մնջախաղի միջոցով գուշակում էինք հայ արվեստի տարբեր բնագավառների ներկայացուցիչների դիմանկարները:

Լուսանկարը՝ Սվետլանա Դավթյանի

Լուսանկարը՝ Սվետլանա Դավթյանի

Շնորհակալություն բոլորին, ովքեր մեզ համար օրը տոն դարձրեցին:

Լուսանկարը՝ Սվետլանա Դավթյանի

Լուսանկարը՝ Սվետլանա Դավթյանի

Anushik Mkrtchyan

Ջրահարսերի ժամանակաշրջանը

Ես իրավունք չունեմ դժգոհել իմ մանկությունից: Այն անցել է հիանալի: Մանկություն ասելով ես նկատի ունեմ մինչև այն տարիքը, երբ խաղում ենք մանկական խաղեր: Իսկ եթե ասեմ, որ մանկական խաղեր խաղացել եմ մինչև 11-12 տարեկա՞նը: Իսկ հիմա, եթե 11 տարեկան աղջկան հարցնեմ, թե խաղո՞ւմ է «Տուն- տունիկ», «բժիշկ-բժիշկ», «խոհանոց», կարծում եմ նա ինձ վրա կծիծաղի:

Իմ մանկության և ոչ միայն մանկության, այլ մինչև այսօր իմ կողքին է ընկերուհիս՝ Նաիրան: Մենք ծնված օրվանից միասին ենք: Մենք տարբերվել ենք մնացած բոլոր ընկերուհիներից: Մենք ժամերով նամակներ էինք գրում, նկարում, զարդարում և փոխանցում իրար:

Ուզում եմ մի երկու բան պատմել ձեզ մեր մանկությունից:

Եթե ասեմ, որ մենք գնում էինք, մտնում մեր տան հարևանությամբ գտնվող առվակի մեջ և… Եվ ուզում էինք դառնալ ջրահարս: Հավատում էինք, որ կդառնանք:  Տարիներ անց, երբ քույրս էր արդեն այդ նույն տարիքի, հիշեցի սա և ասացի.

-Սյուզ, գիտե՞ս, որ մտնես առվակի մեջ, կդառնաս ջրահարս:

-Հա, հա, հա,- ծիծաղեց նա,-Ցնդե՞լ ես: Ի՞նչ ջրահարս:

Տխրեցի:

Մանկությունը մի ժամանակաշրջան է, երբ չես նախանձում: Մենք անկեղծ ուրախանում էինք, որ մեր ընկերոջը նոր «մեքենա» կամ «տիկնիկ»  են նվիրել: Չէ՞ որ միասին էինք դրանցով խաղալու:

Մանկությունը մի շրջան է, երբ մայրիկի բարձրակրունկ կոշիկները հագնելը մեզ երջանիկ էր դարձնում: Մեզ երջանիկ էր դարձնում «մեծ» լինելու միտքը, իսկ այսօր մենք առավոտից երեկո այդքան երազած բարձրակրունկ կոշիկներով ենք, բայց թաքուն երազում ենք ջրափոսերի մեջ ոտաբոբիկ վազվզելու մասին:

anna gasparyan aragats

Ժպտացեք

Շատ մարդկանց հուզում է այն հարցը, թե ինչու եմ ես միշտ ժպտում: Հաճախ մարդիկ ասում են, թե ես երբեք տխուր չեմ լինում, որովհետև ինձ չեն տեսել տխուր: Դասընկերս էլ ասում է, որ ես ունեմ քար սիրտ, միշտ ժպտում եմ:

Մի անգամ գրականությունից դաս էի պատմում, պատմեցի վերջացրեցի, ընկերներս նախորդ դասերից ինձ հարցեր տվեցին, և ես իրենց հարցերին պատասխանեցի ժպիտը դեմքիս: Ուսուցչուհիս հարցրեց, թե ինչն է ժպիտիս պատճառը, անգամ ժպտում եմ այն ժամանակ, երբ իր տված հարցերին չեմ պատասխանել: Ես չկարողացա պատասխանել ուսուցչուհուս հարցին, որովհետև չէի ուզում ասել բոլորի ներկայությամբ:

Այսօր 17.am-ի շնորհիվ որոշեցի պատասխանել այդ հարցին, որ հուզում է բոլորին:
Ասում են, թե ով միշտ ժպտում է, հոգին միշտ տխուր է լինում: Ես ժպտում եմ, որ ցույց չտամ իմ տխրությունը: Ժպիտս միշտ ծածկում է տխրությունս, ու ես շատ ուրախ եմ, որ ժպիտս միշտ ինձ հետ է և թույլ չի տալիս, որ մարդիկ նկատեն տխրությունս:

Գիտեմ, ոչ բոլորն են ուզում ինձ ժպտալուց տեսնել, գիտեմ նաև, որ մարդիկ էլ կան, ասում են, որ շատ գեղեցիկ ժպիտ ունեմ, և այն ինձ շատ է գեղեցկացնում:
Ուզում եմ մարդկանց ասել, որ միշտ ժպտան, ժպտան նաև այն ժամանակ, երբ ամենից շատ ուզում են լաց լինել: Ցույց մի տվեք ձեր տխրությունը,թող նրանք կարծեն, որ դուք ուրախ և կատարյալ մարդ եք: Հաճախ ժպտացեք, ժպիտը ամենամեծ զենքն է այս աշխարհում: Հաղթեք ժպիտով:

naira mkhitaryan

Հարց

Ազատ ժամանակ էի գտել: Դե, անելու շատ բան ունեի, բայց անձրևոտ եղանակը մի տեսակ տրամադրությունս գցել էր, ու որոշեցի Վարդգես Պետրոսյանի գրքերից ընդգծված մտքերը  կարդալ: Կարդում էի բարձրաձայն ու կանգ առա հատկապես այս մեկի վրա.

«Մարդը կենդանիներից տարբերվում է ոչ թե մտածելու, այլ զգալու ընդունակությամբ: Չզգալ, այսինքն, չսիրել, չսպասել, չատել, չտխրել, չհուսահատվել, չափսոսել: Սարսափելի կլիներ: Ով գիտե, շատ կենդանիներ գուցեև մտածում են: Օրինակ, դելֆինները, բայց իսկապես զգալ միայն մարդն է ընդունակ»:

-Բայց, գուցե, կենդանինե՞րն էլ զգում են, օրինակ, հենց դելֆինները: Նրանք էլ են սիրում, տխրում, ուրախանում,- առանձնակի հանգստությամբ ասաց հայրս:

Չէի նկատել, որ սենյակ է մտել և լսում է:

-Պապ, բայց իրոք, օրինակ, դելֆինների ընկերասիրության մասին շատ պատմություններ եմ լսել, այսինքն…Պապ, լավ, դուրս է գալիս մարդիկ ու կենդանիները չե՞ն տարբերվում,- ծիծաղելով ասացի ես, բայց չսպասեցի պատասխանին: Վազեցի համակարգչի մոտ, որովհետեւ մտքովս անել էր հարցս ուղղել 17-ի ընթերցողներին:

Արդյո՞ք տարբերվում են մարդիկ ու կենդանիները, և ինչո՞վ: Իհարկե, կառուցվածքային տարբերություններից բացի:

svetlana davtyan

Իմ առաջին հաղթանակը

Սոնա Ավետիսյանը՝ Կարբի գյուղից, թիմի անդամներից մեկն է, ով վերջերս դարձել է «Ինֆորմատիկայի և տեղեկատվական տեխնոլոգիաներ» բաժնի «Կանայք և տեղեկատվական հասարակությունը» ՀԿ-ի կողմից կազմակերպված «Աշխարհի խոշոր տեխնոլոգիական ձեռներեցությունը աղջիկների համար» ծրագրի հաղթող:

-Սոնա, կպատմե՞ս, թե դա ինչ մրցույթ էր:

-Մեր մրցույթը նորագույն տեղեկատվական տեխնոլոգիական ձեռներեցության մրցույթ էր աղջիկների համար, որը այս տարի առաջին անգամ էր անցկացվում Հայաստանում: Մրցույթի ընթացքում բոլոր թիմերը պետք է իրենց համայնքում գտնեին որևէ խնդիր և դրա հիման վրա ստեղծեին բջջային հավելված:

-Քանի՞ թիմ էր մասնակցում ծրագրին և Հայաստանի ո՞ր մարզերից:

-Մրցույթին մասնակցում էին 214 աշակերտուհիներ, 45 մենթորներ գրանցվեցին ծրագրին, ձևավորվեցին 36 թիմեր, սակայն կիսաեզրափակիչ փուլ հասան միայն 22 թիմեր, որոնցից մեկը մեր թիմն էր: Ծրագրին մասնակցում էին հանրապետության բոլոր մարզերի դպրոցների աշակերտուհիները:

-Քանի՞ անդամից է կազմված եղել ձեր թիմը:

-Թիմը կազված է հինգ անդամից և խմբի ղեկավարից: Մեր խումբը համարվում էր ավագ խումբ, քանի որ մեր թիմի անդամները 10-11-րդ դասարանի աշակերտուհիներ էին: Մրցույթի ժամանակ մենք, լինելով տարբեր դասարանի աշակերտներ, հասցրեցինք դառնալ իրական ընտանիք:

-Ինչպե՞ս տեղեկացար մրցույթի մասին:

-Մրցույթի մասին տեղեկացրեց մեր ինֆորմատիկա առարկայի ուսուցչուհին՝ ընկեր Վարդանուշ Հովհաննիսյանը, ով նաև հետագայում դարձավ մեր թիմի մենթորը:

-Ի՞նչ աշխատանք էիք կատարում մրցույթի ժամանակ:

-Մրցույթի ժամանակ բազմաթիվ հարցեր քննարկեցինք կապված մեր ծրագրի՝ «Armenian sign languages» հետ կապված, հետևեցինք online դասընթացների, խնդրին պրոֆեսիոնալ լուծում տալու համար մի քանի անգամ այցելեցինք Լսողության խանգարումներ ունեցող երեխաների հատուկ կրթահամալիր և այնտեղ երեխաները հիացրին, հուզեցին մեզ: Իսկ ՄԱԿ-ի գրասենյակում տեղի ունեցած սեմինարի արդյունքում վերջնականապես որոշեցինք ստեղծել հայերեն ժեստերի լեզվի բջջային հավելվածը:

-Երբ իմացար, որ հաղթել եք մրցույթում, ինչպիսի՞ ապրումներ ունեցար:

-Մրցույթի արդյունքները անհատական կերպով ուղարկվել էին թիմերի ղեկավարների: Երբ ուսուցչուհիս տեղեկացրեց, որ մենք դարձել ենք մրցույթի հաղթող, աննկարագրելի ապրումներ ունեցա, պարզապես հիասքանչ էին այդ վայրկյանները: Անչափ ուրախացա:

-Ի՞նչ նվերներ ստացաք մրցանակաբաշխության ժամանակ որպես հաղթող թիմ:

-Թիմերը որպես պարգև ստացան պլանշետ, իսկ ՄԱԿ-ի գրասենյակը անհատական նվերներ էր պատրաստել հաղթող թիմի անդամների համար:

Ուզում եմ առանձնահատուկ շնորհակալություն հայտնել իմ շատ սիրելի ղեկավարին, դասընկերներին, ընկերուհիներին, ուսուցիչներին, ովքեր այդ չորս ամիսների ընթացքում մեր կողքին են եղել, ամեն կերպ աջակցել են և մեզ քաջալերել:

Ani avetisyan

Զինադադա՞ր

Դարեր հետո էլ պատմության գրքերում նման տողեր են տպվելու. 1994 թվականի մայիսի 11-ին կնքվեց կրակը դադարեցնելու պայմանագիր: Մայիսի 12-ին համաձայնագիրն ուժի մեջ մտավ:

Այսօրվա պես այն ժամանակ էլ աշակերտներն անգիր են անելու այս տողերը, չմոռանալու համար արագ-արագ կրկնելու են, հետո ստանան անհրաժեշտ թվանշանն ու մոռանան:

Բայց այսօր մայիսի 12-ն ու նրանից առաջ եկած-անցած օրերը դեռ շատերն են հիշում՝ ականատեսի իրավունքով: Իսկ մենք 3-ի համար պայքարող աշակերտի նման հայրենիք երևույթ-եզրույթն ենք հոլովում, փորձում գտնել դրա սահմանումը, հետո մոռանում, որ հայրենիքը պիտի երկիր դառնա: Իսկ երկիր բառը սահմանելն անհամեմատ ավելի բարդ է, քան հայրենիքը, այն էլ մեր դեպքում: Գիտե՞ք, մենք ամենաէական սահմանումները գտնում ենք ամենաանէական վայրերում՝ երթուղայինում, անգործ, բայց կարևոր հարցեր քննարկող մարդկանց ժողովներում, որին անպայմանորեն միանում են նարդին ու թղթախաղը, և հենց այդ ընթացքում էլ ծնվում են բոլոր հարցերի պատասխանները:

Կամ նա՝ օդանավակայանի ճանապարհը բռնած երիտասարդն ասում է, որ սիրում է իր հայրենիքը, իսկ ձեռքին մի մեծ ճամպրուկ կա. չէ՞որ հեռվից սերն ավելի ուժգին է: Հեռվում անգիրներն ավելի հեշտ են ստացվում սովորել: Բայց եթե անկեղծ՝ հեռվում նրանք միայն հայրենիքն են սահմանում, իսկ այստեղ՝ մեզ վրա ավելի ծանր գործ է դրված՝ հայրենիքը երկիր դարձնել: Արարատ-Գառնի-Գեղարդ-Նորավանք երթուղին հայրենիքի միայն մի մասին համապատասխանեցնել ու գտնել այն, ինչը կլրացնի, ամբողջական կդարձնի մաթեմատիկաֆիզիկական խնդրի լուծումը:

23 տարի առաջ կնքվեց զինադադար, որ սահմանաբաժան եղավ պատերազմի և պատերազմի մեջ, ուղղակի գրքերում երկրորդ պատերազմը փոխարինվեց խաղաղություն բառով, և խնդիրը լուծվեց: Ի՞նչ կա որ:

Շուշին Ստեփանակերտին միացնող ճանապարհի մոտ էր, երբ ազատամարտիկը, ում անունն այդպես էլ չիմացա, պատմում էր.

-Շուշիի ազատագրումից մի քանի օր հետո հասանք, տղերքի արյունը դեռ չէր չորացել…

Այդ ճանապարհին Դուշմանը յասամաններ պիտի տնկեր պատերազմից հետո, այդ ճանապարհը կյանքի ու մահվան արահետ էր քսանհինգ տարի առաջ, իսկ այսօր այն միայն ու միայն կյանքի ճանապարհ է: Բայց նրա խոսքերը կյանքի ու մահվան մասին մտածելու առիթ չէր, որ տալիս էր, ո՛չ, այն իրականում ապրելու պատգամ էր, զինադադարից հետո էլ չչորացող արյան վրա քայլելով ապրելու պատգամ:

Արցախը մի տեսակ չավարտվող պատերազմի երկիր է, Շուշին այդ պատերազմի մայրաքաղաքը, իսկ Ստեփանակերտը երբևէ տեսածս ամենախաղաղ պատերազմական քաղաքը:

Ստեփանակերտի փողոցներում աննպատակ ոչինչ չկար, ո՛չ գետնին պատահականորեն կամ դիտավորյալ ընկած աղբի կտոր, ո՛չ անգործ բազմություն, ո՛չ աղմուկ… Այնտեղ գերակշռողը զինվորական համազգեստով տղամարդիկ էին, իսկ ավտոմեքենաների հետ և դրանցից առավել՝զրահամեքենաներ: Որքան էլ փորձեցի՝ երևակայությունս չբավականացրեց Երևանի փողոցներում պատկերացնել այդ հանգստությունը՝ պատերազմի մեջ: Որքան էլ փորձեցի՝ զինադադարը փաստող ապացույցներ չգտա կռիվ-քաղաքի փողոցներում, ո՛չ էլ մարդկանց աչքերում…

Այնտեղ կյանքը պատերազմ էր, իսկ պատերազմը՝ կյանք, իսկ զինադադարը միջին վիճակն էր այդ ամենի, որն այդպես էլ չհամապատասխանեց իր անվանը:

svetlana davtyan

Ինչ անել բջջային հեռախոսները դպրոցում

Հաճախ ինքս ինձ հարց եմ տալիս. ինչի՞ համար են երեխաներն ավելի շատ գալիս դպրոց, ինչո՞ւ են դասերի ժամանակ օգտագործում իրենց բջջայինները: Ի վերջո բոլորն էլ ունեն հեռախոսներ, և այսօր դրանով ոչ մեկին չես զարմացնի: Գնում եմ դպրոց, սկսում է դասը, և տեսնում եմ, թե ինչպես ուսուցչին բարևելուց հետո, գրքերը բացելու փոխարեն, ձեռքներն են վերցնում բջջայինները: Եվ այս ամենը կատարվում է ոչ միայն իմ դասարանում, այլ ամբողջ դպրոցում: Դրա պատճառով էլ չեն մասնակցում դասերին և սկսում են չսովորել: Իսկ երբ ուսուցիչը հարցնում է.

-Ինչո՞ւ դասին չեք հետևում: Ի՞նչ ես անում հեռախոսով դասի ժամանակ: Կվերցնեմ ձեռքիցդ:

Աշակերտները սովորաբար արդարանում են՝ ասելով, որ ժամն էին նայում, հաշվարկ էին անում կամ նմանատիպ այլ պատճառաբանություններ: Մի քանի անգամ դպրոցում անցկացվում էին ստուգումներ, որի ժամանակ պետք է հավաքեին բջջայինները, բայց ընդամենը վախեցնում էին աշակերտներին: Եվ այս մեթոդը ոչ մի օգուտ էլ չտվեց: Դա պետք է ոչ միայն խոսք լիներ, այլ իրականություն:

Ես կարծում եմ, որ ծնողները իրականում ցանկանում են, որ իրենց երեխաները ոչնչի կարիք չունենան, այդ պատճառով էլ նրանց համար ամեն ինչ անում են և թույլ են տալիս, որ դպրոց բերեն բջջայիններ, բայց դրանով ավելի շատ վնասում են երեխաներին, նրանց ուսմանը, մարդկանց հետ իրական շփմանը: Իսկ դպրոցներն էլ իրենց հերթին պետք է թույլ չտան, որ դպրոց բերեն բջջայիններ, անեն ամեն ինչ՝ աշակերտին դասապրոցեսի մեջ ներգրավելու համար, և հետո չդժգոհեն, որ երեխաները լավ չեն սովորում: Միգուցե դպրոցներում դասերից առաջ հատուկ պահարաններ դրվեն, որպեսզի բոլորը հանձնեն իրենց հեռախոսները մինչև դասերի ավարտը:

Բջջայինը լավ իր է, բայց այն պետք է չափավոր և տեղին օգտագործել:

liana hakobyan voskehat aragacotn

Գրում եմ հիվանդասենյակից

Կյանքը լի է անակնկալներով։ Մեկ ամիս առաջ  աշխարհի ամենաաշխույժ  պատանիներից մեկն էի և գիտեի, թե լիովին առողջ եմ։ Բայց այդ երանելի պահերը միայն թվացյալ էին։

Պատահաբար սկսվեցին սուր ցավեր՝ ծակոցներ, ինձ տեղափոխեցին հիվանդանոց։ Միանգամից մի  քանի բժիշկ  հրավիրվեց  ընդունարանին կից  սենյակ։ Ամեն մասնագետ  իր եզրակացությունն էր  տալիս։ Սկզբից խոսեց վիրաբույժը.
-Աղջկա կույրաղիքն է  շտապ վիրահատության պատրաստեք:
Հետո խոսեց քիթ-կոկորդի մասնագետը.
-Վիրահատությունից հետո անպայման ռենտգեն հետազոտություն է պետք։
Ես շփոթված էի և վախեցած, չգիտեի՝ ինչ է ինձ սպասվում…
Ահա եկավ վիրահատության ժամանակը։  Բուժքույրն ինձ վիրահատարան ուղեկցեց, ես իմ  ոտքով գնացի։ Շատ վախեցած էի, սակայն  պատկերացում չունեի, թե այդքան  բարի  մթնոլորտ կտիրեր։ Բոլոր բժիշկները սիրալիր էին, քաջալերում էին ինձ։

Երբ արթնացա, արդեն  հիվանդասենյակում էի։ Ճիշտ է, ցավեր ունեի, բայց  ուրախ էի, որ ողջ եմ։ Անցավ մի քանի ժամ: Արդեն պետք է տանեին  ռենտգեն հետազոտության։
Հետազոտությունը տևեց վայրկյաններ։ Գլխացավերիս  պատճառը հայմորիտյան խոռոչների բորբոքումն էր: Չդիմացա մինչև բժշկին հանդիպելն ու նրա բացատրությունը լսելը, դիմեցի համացանցի օգնությանը։ Կարդացի, որ բուժելի հիվանդություն է և բուժվում է դեղերի միջոցով։
Մի պահ հոգոց հանեցի և ասացի՝ ինչ լավ է, ես անպայման կբուժվեմ։ Երբ արդեն բժիշկն իր նշանակումները արեց,  վերադարձա հիվանդասենյակ:

Հիմա դեռ հիվանդանոցում եմ, բուժումները դեռ չեն ավարտվել:

Ես այս ընթացքում շատ բան հասկացա:  Երբ հասկանում ես, թե ինչքան փխրուն է կյանքը, ինչքան հեշտ կարող ես կորցնել առողջությունդ, սկսում ես ավելի շատ գնահատել կյանքիդ ամեն վայրկյանը։

Շնորհակալություն աշխարհի բոլոր բժիշկներին։