Mane Babajanyan

Երեսուն րոպե. լա՞վ է, թե՞ վատ

Հանրապետության գրեթե բոլոր դպրոցներում դասերը սկսվում են առավոտյան ժամը 10-ին, և դասաժամերը տևում են ընդամենը 30 րոպե: Բացառություն չէ, իհարկե, նաև մեր դպրոցը: Երբ մոտ երկու շաբաթ առաջ ուսուցչուհիս եկավ ու հայտնեց այդ լուրը, մեր դասարանն այն ընդունեց մեծ ոգևորությամբ:

-Ո՜ւխ, ինչ լավ ա, մի ժամ ավել կքնեմ:
-Վա՜խ, 30 րոպե, չենք ձանձրանա:
-Ջան, ինչ հավես ա, շուտ կվերջացնենք, պարապմունքիս էլ շուտ կգնամ, էլ գիշերով չի մնա:
Նման արձագանքները չափից շատ էին: Պետք է խոստովանեմ, որ ես էլ պակաս ուրախ չէի այդ փաստից: Առաջին հայացքից բացասական կողմ չկար, ու ամեն ինչ շատ լավ էր. թե՛ երեխաները, թե՛ ուսուցիչները, ոգևորված այդ փաստից, լուսավոր և ուրախ ծրագրեր էին կազմում, ասես նվեր ստացած այդ ավել ժամանակի համար, որը «մեծահոգաբար» նվիրում էր 45-ի փոխարեն 30 րոպե տևող դասաժամը: Դե, դա ընդամենը առաջին հայացքից:
Իրականում, ամեն անցնող օրվա հետ սկսեցի գիտակցել, որ այս երևույթն իրականում բացասական կողմեր ավելի շատ ունի, քան դրական: Բայց, քանի որ միայն իմ տեսակետը շատ քիչ էր, որոշեցի հարցնել թե՛ աշակերտների և թե՛ ուսուցիչների կարծիքը:
Ուսուցիչները բողոքում էին ու նշում միայն այն, որ 30 րոպեն բավական չէ աշակերտներին նոր նյութը բացատրելու համար, էլ ուր մնաց՝ նախորդը հասցնեն քննարկել: Հատկապես դա շատ է խանգարում այն ուսուցիչներին, որոնց առարկաները խորացված են: Դե, դրական կողմն էլ միայն այն է, որ եղանակային պայմաններն այդքան էլ բարենպաստ չեն նախկին գրաֆիկով աշխատելու համար:
Ի զարմանս ինձ, աշակերտների մեծ մասը ևս այդ կարծիքին էր: Դե, բնականաբար, խոսքս սովորող աշակերտների մասին է, ոչ թե նրանց, ովքեր դպրոց գալիս են ուղղակի տանը չմնալու համար: Աշակերտների խնդիրը տրվող դասն ամբողջությամբ յուրացնելն էր ու այն, որ այդ կարճ ժամանակում չեն հասցնում ավարտել ստուգողականները: Իմիջիայլոց, այսօր մեր դասարանը դրանում համոզվեց: Մաթեմատիկան մեր մասնագիտական առարկաներից է, հետևաբար գրավոր աշխատանքի հարցերը բարդ էին ու շատ: Մինչև ուսուցիչը եկավ, տեղավորվեցինք, առաջադրանքները բաժանեց, դասի ավարտին մնաց ընդամենը 15 րոպե: Ստիպված թեմատիկին տրամադրեց երկրորդ ժամը ևս, որ հասցնենք ավարտել գրավորը:
Մի խոսքով՝ այս բոլոր թերությունների դեմ միայն ցուրտը, ըստ իս, բավարար պայման չէ: Բացի այդ, մեկ ժամ շուտ կամ ուշ սկսվելով՝ դասերը ցուրտը չեն մեղմացնում: