Հարցազրույց խորագրի արխիվներ

Անհայտ տաղանդը

Ես սովորում եմ մեր գյուղի բանաստեղծի՝ Մայուլիս պապիկի թոռնուհու հետ, և մենք շատ մտերիմ ենք: Ես հաճախ եմ լինում նրանց տանը, զրուցում Մայուլիս պապիկի հետ: 

Մայուլիս պապիկը ծնվել է 1960 թվականի նոյեմբերի 5-ին Սիսիանի շրջանի Անգեղակոթ գյուղում: Սովորել է Անգեղակոթի միջնակարգ դպրոցում: Ավարտելուց հետո ուսումը շարունակել է Սիսիանի պրոֆտեխուսումնարանում՝ որպես տրակտորիստ-կոմբայնավար: Այնուհետև սովորել է ավտոդպրոցում, ծառայել սովետական բանակում: Ծառայությունից վերադառնալուց հետո 37 տարի աշխատել է որպես վարորդ:

Մայուլիս պապիկն ունի ստեղծագործական մեծ ձիրք: Նա գրել է բանաստեղծություններ, որոնցից շատերը, ցավոք, անտիպ են մնացել: Երբ Մայուլիս պապիկի տանն էի, որոշեցի նրան մի քանի հարց տալ:

-Ո՞ր թվականին գրեցիք Ձեր առաջին բանաստեղծությունը: 

-1967 թվականին գրեցի առաջին բանաստեղծությունը «Խաբուսիկ սեր» վերնագրով: Այնուհետև առաջացավ նորանոր բանաստեղծություններ գրելու հակում:

-Քանի՞ բանաստեղծություն եք գրել: 

-Գրել եմ 36 բանաստեղծություն, սակայն կան նաև անտիպ մնացած բանաստեղծություններ:

-Ե՞րբ են տպագրվել ձեր բանաստեղծությունները: 

-Իմ բանաստեղծությունների գիրքը տպագրվել է 2013 թվականի ամռանը: Գրքի հիմնական գաղափարը հայրենասիրությունը և մարդու էությունն են:

Նաև ասեմ, որ Մայուլիս պապիկը զբաղվում է Անգեղակոթի հուշարձանների, կոթողների պահպանմամբ ու մաքրությամբ:

Tamara galstyan

Ապրիլյան պատերազմից

Հարցազրույց քառօրյա պատերազմի մասնակից Կառլեն Հարությունյանի հետ:

-Ինչո՞վ էիր զբաղվում մինչ բանակ գնալդ:

-Հողագործությամբ եմ զբաղվել:

-Որտե՞ղ էիր, երբ սկսվեց քառօրյա պատերազմը:

-Դիրքերից իջել էի, Մարտակերտում եմ ծառայել:

-Կպատմե՞ս քառօրյա պատերազմից:

-Ապրիլի 2-ին՝ գիշերը ժամը 3-ին, մենք Մալոյան Էդիկի հետ բարձրացել ենք «պոստեր»՝ Քյարամի «պոստը» (խոսքը քառօրյա պատերազմում զոհված Քյարամ Սլոյանի մասին է), գնացել ենք Քյարամենց օգնելու, բայց չենք կարողացել օգնել, որովհետև կրակում էին մեզ վրա: Մի վիրավոր ունեինք՝ աշտարակցի տղա՝ Քյարամենց գյուղից: Դրանից հետո ինձ տարել են Թալիշ, Թալիշի գյուղերում եմ եղել, օգնել եմ՝ ժողովրդին ենք հանել էնտեղից, հետո գնացել եմ Ջաբրայիլ, Ասկերան ու նորից հետ եմ եկել Մարտակերտ: Էլի «պոստ» եմ պահել, շատ դժվար էր ամեն ինչը…

-Ունե՞ս այնտեղից ընկերներ, որոնց հետ մինչև այսօր կապը պահպանում ես:

-Հա, էդ վիրավոր տղան՝ «մինի» վրա ա տրաքել ու խփել են ուսին, մյուն էլ հրամանատարս ա, իր հետ եմ մոտ:

-Ի՞նչ էիր զգում այն պահին, երբ քեզ ասացին, որ մի քանի օրից տուն ես գնալու:

-Ուրախ էի, բայց ցավը էն էր, որ տղերքին մենակ էինք թողում էդ խառը պահին: Դե, ուրախ ես, որ անփորձանք գնում հասնում ես ծնողներիդ էդ կռվից հետո: Մեդալ եմ ստացել ու օգոստոսի 27-ին արձակուրդ եմ եկել 7 օրով:

-Հիմա ինչո՞վ ես զբաղվում:

-Հիմա նորից մտել եմ զորամաս՝ Արարատի Զոդ գյուղում, էլի մեր հայրենքին եմ պաշտպանում:

-Ի՞նչ կփոխանցես այն տղաներին, ովքեր նոր են զորակոչվել բանակ:

-Թող անփորձանք վերադառնան, կռիվ չտեսնեն, գան, հասնեն իրենց ծնողներին, բոլորն էլ ծնող ունեն, բոլորն էլ սպասող ունեն:

Մի փոքր երևակայություն, և…

Հարցազրույց ժողվարպետ Ռուզաննա Աչիկյանի հետ:

Լուսանկարը` Մարիամ Տոնոյանի

Լուսանկարը` Մարիամ Տոնոյանի

-Մի քիչ խոսեք Ձեր գործունեության մասին: Որտե՞ղ եք թաղիքագործություն սովորել:

-Ես թաղիքագործություն սովորել եմ վեց տարի առաջ, երբ Նիդեռլանդներից հյուր եկավ Անեմի Կոյենը, որը Գավառում մի փոքր խումբ հավաքեց ժողովրդական վարպետ, «Կենաց տուն» մշակութային-հասարակական կազմակերպության մշակութային ծրագրերի պատասխանատու Լալա Մնեյանի միջնորդությամբ, ու Գավառի մի քանի մասնագետներով մասնակցեցինք կազմակերպված դասընթացներին: Ձեռք բերեցինք շատ հետաքրքիր, հաճելի և մինչ այդ մեզ անծանոթ մասնագիտություն: Սովորելուց հետո` մանկատանն աշխատելու ընթացքում, ես խորացրի գիտելիքներս, երկու տարի հետո Երևանում վերապատրաստվեցի, ստացա նոր գիտելիքներ, որոնք փոխանցում եմ երեխաներին:

-Դուք աշխատում եք Գավառի մանկատանը: Մանկատան բոլո՞ր երեխաներն են սովորում թաղիքագործություն:

-Այո, երեք տարեկանից սկսած մինչև տասնութ տարեկան երեխաները ակտիվ մասնակցություն ունեն թաղիքագործության դասերին:

Լուսանկարը` Մարիամ Տոնոյանի

Լուսանկարը` Մարիամ Տոնոյանի

-Թաղիքագործության դասերն ի՞նչ նշանակություն ունեն երեխաների համար:

-Թաղիքագործությամբ զբաղվելով՝ երեխաները հանգստանում են, քանի որ այն մեծ ներգործություն ունի երեխաների նյարդային համակարգի վրա: Բացի այդ` երեխաները մեծ հետաքրքրությամբ են մասնակցում, քանի որ մեր քաղաքում դա նոր արհեստ է: Այսինքն` հինը մատուցվում է նորովի:

Թաղիքագործությունը հնագույն արհեստներից մեկն է, որով զբաղվող մասնագետները ինն են ողջ Հայաստանում. երկուսը՝ Վանաձորում, չորսը՝ Գավառում, երկուսը՝ Երևանում և մեկը՝ Գյումրիում:

-Մանկատանը միայն թաղիքագործությո՞ւն եք դասավանդում:

-Ոչ, նաև նկարչություն եմ սովորեցնում:

Լուսանկարը` Մարիամ Տոնոյանի

Լուսանկարը` Մարիամ Տոնոյանի

-Ի՞նչ ծրագրերի ու ցուցահանդեսների եք մասնակցել: 

-Երևանում շատ անգամ մասնակցել ենք ցուցահանդեսների ու ցուցահանդես-վաճառքների: Ցուցահանդես ենք ունեցել Ժողարվեստի թանգարանում, ցուցահանդես վաճառք` «Mothercare» խանութում, ամեն տարի հունիսի մեկին մասնակցում ենք Մերգելյան ինստիտուտում բացված «EXPO» ցուցահանդեսներին, հաճախ երեխաների աշխատանքները գնվում են ոստիկանության կողմից:

Լուսանկարը` Մարիամ Տոնոյանի

Լուսանկարը` Մարիամ Տոնոյանի

-Թաղիքագործության համար ի՞նչ նյութեր են անհրաժեշտ:

-Նյութերից հիմնականում օգտագործվում է «մերինոս» տեսակի այծի բուրդը, որը բավականին արժեքավոր է, օճառ ու տաք ջուր:

-Ի՞նչ է պետք լավ թաղիքագործ լինելու համար:

-Կարծում եմ, որ լավ թաղիքագործը պետք է ունենա մի փոքր երևակայություն, գույները ճիշտ համադրելու կարողություն, ու ամեն ինչ լավ կստացվի:

hasmik vardanyan

Ոչ առաջինն եմ, ոչ էլ վերջինը

Յուրաքանչյուրս փորձում ենք այնպես անել, որ ամառային արձակուրդները դառնան հիշվող և անմոռաց: Իսկ անմոռաց դառնում է մեծահասակների համար, երբ ընտանիքը համալրվում է, իսկ երեխաների համար, երբ իրենց հասակակիցների թիվը շատանում է:Դե երևի հասկացաք, այն ընտանիքները, ովքեր ֆինանսական վիճակի բարելավման և ինչ-ինչ նկատառումներից ելնելով թողել են հայրենի հողը և հաստատվել օտար ափերում, ամառային արձակուրդներին վերադառնում են հայրենիք՝ կարոտը մեղմելու և հարազատներին տեսնելու համար: Ես զրուցել եմ մի աղջկա հետ, ով մեծ տարիքում է ընտանիքի հետ Հայաստանից գնացել և երեք տարի անց քրոջ ու եղբոր հետ վերադարձել է:Ստորև ներկայացնում եմ հարցազրույցը Անահիտ Իսպիրյանի հետ:

-Երբ իմացար, որ պիտի գնաք Հայաստանից, ինչպե՞ս արձագանքեցիր դրան:

-Եթե անկեղծ, սկզբում շատ էի ուրախացել, մտածում էի՝ նոր քաղաք, նոր ընկերներ, նոր շրջապատ կունենամ: Բայց ինչքան մոտենում էին գնալու օրերը, ավելի ու ավելի զղջում էի, որ ժամանակից շուտ ուրախացա գնալու համար: Կարծես միանգամից փոխվեր ամեն ինչ, և գնալուս ցանկությունը ավելի մարում էր: Այնպես եղավ, որ ծնողներս քրոջս ու եղբորս հետ շուտ գնացին, իսկ ես, քանի որ քննություններ ունեի հանձնելու, ավելի ուշ միացա իրենց: Եվ երբ զանգում էին ծնողներս, խոսում էինք, արդեն միտքս փոխած ասում էի, որ էլ չեմ ուզում գնալ: Բայց մի կողմից էլ շատ կարոտում էի:

-Իսկ քույրդ ու եղբայրդ, ի՞նչ էին ասում, գնա՞ս, թե՞ մնաս:

-Դե ասում էին՝ արի, շատ հետաքրքիր ա անցնում, ամբողջ օրը բարեկամների հարազատների հետ ենք լինելու:

-Երբ արդեն այնտեղ էիր՝ ծնողներիդ կողքին, ի՞նչ էիր կարծում. դա այն էր, ինչի համար հասել էիք այնտեղ:

-Սկզբում ամեն ինչ լավ էր, շար լավ էինք զգում մեզ: Բայց հետո ժամանակի հետ հասկացանք, որ ամեն ինչ շատ դժվար ա: Ուրիշ երկիր, ուրիշ լեզու, անծանոթ միջավայր, ուրիշ մտածողություն ու մարդիկ: Անկեղծ ասեմ, չի եղել այնպիսի մի օր, որ չլացեմ ու չխնդրեմ ծնողներիս, որ թողնենք ամեն ինչ ու վերադառնանք Հայաստան, բայց նրանք էլ անընդհատ բացատրում էին, որ ես ոչ առաջինն եմ, ոչ էլ վերջինը. ժամանակի հետ ամեն ինչին կհարմարվեմ:

-Եվ ժամանակը ի՞նչ ցույց տվեց:

-Ցույց տվեց, որ թեկուզ աշխարհի շքեղությունները քոնը լինեն, եթե դու քո հայրենիքում չես, ուրեմն ապրում ես իմիջիայլոց: Պահպանում ես ընդամենը քո գոյությունը:

-Հայաստանում ես երեք տարի դադարից հետո, ի՞նչ ես կարծում, ինչ-որ բան փոխվե՞լ է:

-Ինձ համար ամեն ինչ նույնն է: Ես այս տարիների ընթացքում միշտ շփումը պահել եմ իմ ընկերների հետ, իսկ այնտեղ փորձել եմ շատ ընկերներ չունենալ, չկապվել ոչ մի բանի հետ:

Շուտով ամառը կվերջանա, և բոլոր կարոտողները, որոնք վերադարձել են Հայաստան, նրա հետ կհեռանան:

shushan stepanyan portret

«Կապույտ աղջկա» որոնումներում

Երկու տաղանդավոր ընկեր ունեմ և ուզում եմ նրանց մասին պատմել: Ես նրանցից շատ եմ հավատում իրենց ուժերին ու միշտ ասում եմ, որ մեծ հաջողություններ են ունենալու:

Ընկերներս՝ Աշոտն ու Հայկը, վերջերս ստեղծել են իրենց «ՆէԲլու» երաժշտական խումբը ու արդեն հեղինակային մի քանի երգ ունեն, ինչպես նաև տարբեր երգերի cover-ներ: Հարցազրույց «ՆէԲլու» խմբի անդամներ Հայկի ու Աշոտի հետ:

-Ե՞րբ ստեղծվեց խումբը:

-Մեր խումբը ստեղծվեց մոտ երեք ամիս առաջ: Ինքներս էլ չէինք մտադրվել, որ ինչ-որ մի կոնկրետ օր խումբ պիտի ստեղծվի:

-Ի՞նչը կարող է ստեղծագործական ներշնչանք լինել երկուսիդ համար՝ նոր երգ կամ երաժշտություն գրելիս:

-Շատ տարբեր բաներ: Օրինակ՝ կարող է մեկին հիշենք, մի ինչ-որ դեպք կատարվի, թեկուզ և մեզ հետ չառնչվող, բայց մեզ հետաքրքրի, ու սկսենք ստեղծագործել:

-Ի՞նչ թեմատիկայով եք հիմնականում ստեղծագործում:

-Հիմնականում մեր երգերը սիրային են, բայց ամբողջովին ստեղծագործել զուտ այդ թեմայով չարժե: Դրա մեջ էլ փորձում ենք ռոմանտիկայից բացի՝ կյանքի փիլիսոփայություն մտցնել, իրական ասելիք: Մեր երգերը, որոնք մենք ենք գրել ու գործիքավորել, հիմնված են իրական դեպքերի վրա: Դե, cover-ներ էլ ենք անում տարբեր երգերի:

-Ինչո՞ւ հենց «ՆէԲլու»:

-Մեր երգերը, ինչպես արդեն նշեցինք, հիմնականում սիրային են, խումբն էլ ինչ-որ ձևով պետք է համապատասխաներ երգերի թեմատիկային: Մեր երազած աղջկա կերպարը կապույտ աղջկա կերպարն է, որը շատ անգամ շեշտվել է գրականության մեջ: «Նէ»-ն աղջիկն է (բառն արևմտահայերենում է գործածավել և նշանակակում է նա՝ she), իսկ «Բլու»-ն՝ կապույտը: Խումբն էլ, կարելի է ասել, կապույտ աղջիկն է, կապո՜ւյտ աղջիկը՝ մեզ համար իդեալ համարվող:

-Ինչպե՞ս եք պատկերացնում ապագան և «ՆեԲլու»-ն:

-Շո՛ւշ, եթե անկեղծ՝ չենք պատկերացնում: Մեր խմբի զարգացման ընթացքը, հետոն իրոք մեզ համար աղոտ է: Շատ անելիքներ ունենք, շատ բաներ ենք մտածում անել, ուղղակի ապագայի մասին դեռ չենք մտածել: Ճիշտ կլինի, որ դեռևս մեր ներկան հստակ լինի՝ որպես խումբ: Գուցե դա նաև նրանից է, որ մենք գործիքներ չունենք: Դե, երկու կիթառով երգը լավ որակով չի լինի, երաժշտությունը այն հնչեղությունը չի ունենա, որը լինում է տարբեր գործիքների դեպքում: Հուսանք, ամեն ինչն էլ հերթով կլինի:

-Ի՞նչ անելիքներ ունեք ներկայում:

-Նրանց, ովքեր հասցրել սիրել մեր երգերը, ասենք, որ պատրաստվում ենք երկու երգի cover տարբերակ ներկայացնել, որոնցից մեկը X-Road-ի «Թող ծարավեմ»-ն է լինելու:

Ասեմ նաև, որ ընկերներս երկուսն էլ նախընտրել են ծրագրավորումը: Կյանքում չեն երազել երաժիշտ դառնալու մասին: Պարզապես իրենց սիրած զբաղմունքը վերածել են ավելի սիրելի գործի: Իսկ ես նրանց երգերից շատ սիրում եմ «Կապույտին»-ը և ուզում եմ, որ ստեղծագործական շատ վերելքներ ունենան:

Գավառի հոգևոր կրթական կենտրոնը

20526572_742111782664156_192667323_nՀարցազրույց Գեղարքունյաց թեմի Գավառի հոգևոր կրթական կենտրոնի պատասխանատու Հասմիկ Սեթաղյանի հետ:

-Տիկի՛ն Սեթաղյան, կխնդրեի մի փոքր ներկայացնել Գավառի հոգևոր կրթական կենտրոնի գործունեությունը:

-Գեղարքունյաց թեմի Գավառի հոգևոր կրթական կենտրոնն իր գործունեությունն սկսել է 2010թ.-ից։ Կենտրոնի շենքը ձեռք է բերվել Այլանճյան ընտանիքի նվիրաբերությամբ ու մասամբ վերանորոգվել Սան Ֆրանցիսկոյի և Սբ. Պողոս եկեղեցու ծխի օգնությամբ։ Կենտրոնի նպատակն է՝ տրամադրել մասնագիտական կրթություն, որին զուգահեռ՝ նաև հոգևոր կրթություն:-Ի՞նչ խմբակներ են գործում կրթական կենտրոնում:

-Կենտրոնում գործում են անգլերենի, խմորեղենի, ձեռագործության, նկարչության, համակարգչային, խեցեգործության, փայտի փորագրության, երգեցողության խմբակներ։ Կենտրոնն ունի նաև տիկնիկային թատերախումբ, որը հանդես է գալիս տարբեր միջոցառումների ժամանակ ու միջազգային մրցույթներում։ Հիմնական մասնագիտական դասընթացին զուգահեռ տրվում են նաև քրիստոնեության և հայ առաքելական եկեղեցու պատմության վերաբերյալ դասեր, սովորեցնում ենք աղոթքներ, ընթերցում հատվածներ Աստվածաշնչից ու, վերլուծաբար, փորձում հասկանալ:

-Շահառուների ընդունելությունը քանի՞ տարեկանից է իրականացվում:

-Որոշակի տարիքային սահմանափակումներ չկան։ Կենտրոն են հաճախում ցանկացած տարիքի անձինք։ Կրթությունն անվճար է, իսկ դասընթացների լրիվ ավարտից հետո աշակերտները ստանում են վկայագրեր:N8ddv-6scH4

-Ի՞նչ մեթոդներով եք իրականացնում կրթությունը:

-Անշո՛ւշտ, կրթությունն այստեղ իրականացվում է ոչ ֆորմալ մեթոդով:
Ձեռագործության խմբակն ունի գորգագործության, հելունագործության, հուլունքագործության, կարպետի, մակրամեի, գոբելենի բաժիններ, որոնցից հատկապես կարևորում ենք գորգագործության ու կարպետի բաժինները ու փորձում ենք հնարավորին չափ աշակերտներին ծանոթացնել հայկական տարազներին, զարդանախշերին, գորգերին, մշակույթին, հայկական գործվածքներում օգտագործվող գույներին, երանգներին ու բարձրացնել աշակերտների գեղագիտական ճաշակը:
Երգեցողության խմբակում ուսուցանվում են ազգագրական և հոգևոր երգեր, շարականներ։ Հետագայում երգեցողության խմբակն ավարտած անձանցով էլ համալրվում է եկեղեցու երգչախումբը:
Նկարչության դասերը հաճախ անցկացվում են բնության գրկում՝ աշխատանքի արդյունավետությունն ու երեխաների երևակայությունը խթանելու համար։
Կենտրոնը կազմակերպում է նաև ցուցահանդեսներ, ուխտագնացություններ ու էքսկուրսիաներ դեպի Հայաստանի տարբեր սրբավայրեր ու պատմամշակութային նշանակություն ունեցող վայրեր:FcrC_ur3yg8

-Կենտրոնում Դուք դասավանդում եք թաղիքագործություն։ Կխոսե՞ք այդ մասին:

-5 տարի առաջ «Կենաց տուն» հասարակական կազմակերպության ժողվարպետ Լալա Մնեյանը հրավիրել էր հոլանդացի թաղիքագործության մասնագետ Անեմի Քոյնին, ում մոտ էլ երեք անգամ մասնակցել եմ թաղիքագործության դասընթացներին, որից հետո էլ սկսել եմ դասավանդել Գեղարքունյաց թեմի Գավառի հոգևոր կրթական կենտրոնում:JsTGAHa2KLM

-Հունիսի 3-ին կենտրոնի մի խումբ երեխաներ ուսուցիչների հետ մասնակցեցին ժողստեղծագործության կենտրոնում բացված «Ստեղծագործում են Գավառի կանայք» խորագրով ցուցահանդեսի բացմանը, որտեղ ներկայացված էին նաև Ձեր աշխատանքները։ Պատմե՛ք այդ մասին:

-2017թ.-ի հունիսի 3-ից 10-ը տեղի ունեցավ այդ ցուցահանդեսը, որը ներկայացնում էր Գավառից հինգ ստեղծագործող կանանց աշխատանքները, այդ թվում՝ նաև իմ։ Մենք ՀՀ մշակույթի նախարարության կողմից ժողովրդական վարպետի կարգավիճակի մասին հավաստող վկայական ստանալու համար դիմել էինք Ժողովրդական ստեղծագործության կենտրոնին՝ օգտագործելով նաև հնարավորությունը՝ մարզում բնակվող ստեղծագործող անձանց աշխատանքները մայրաքաղաքում ներկայացնելու:

«Պետք է դինամիկ լինել և միշտ առաջ նայել». «Թի-Էս-Դի»

Հավանաբար շատերդ եք լսել Արմթաբերի մասին: 17-ի թղթակիցներն այս տարի պատանի թղթակիցների առաջին մրցանակաբաշխության ժամանակ ոչ միայն տեսան հայկական ապրանքանիշը, այլև լավագույն թղթակիցները պարգևատրվեցին Արմթաբերով: Ու քանի որ թղթակիցը հետաքրքրասեր է, ապա առաջին հարցը, որ ծագում է մտքում, հետևյալն է՝ ովքե՞ր են այս ապրանքանիշի հետևում կանգնած, ում մտահղացումն է, ի՞նչով են զբաղվում հիմա

Եվ այսպես, այցելում ենք «Թի-Էս-Դի» ընկերություն: Հարցազրույց ընկերության փոխտնօրեն Լևոն Գալստյանի հետ:Galstyan 2

-Պարոն Գալստյան, ինչպե՞ս միացաք «Թի-Էս-Դի» թիմին։

-Կազմակերպության հիմնադիրը Վահան Շաքարյանն է: Այն ստեղծվել է 2013-ին, չնայած գաղափարը եղել է ավելի շուտ։ Թիմին ես միացել եմ 2014 թվականին։ Նմանատիպ բիզնես պարոն Շաքարյանն արդեն ունի ԱՄՆ-ում, և գաղափար էր առաջացել, որ դրա գործունեության մի մասն իրականանա Հայաստանում։ shaqarian

-Կպատմե՞ք՝ ինչպես սկսվեց Հայաստանում աշխատանքը, ի՞նչ արտադրանք ունեիք։ 

-Առաջին փուլն սկսվել է «Արմթաբ» բրենդի անունով: Եթե մի քիչ էլ հետ գնամ, առաջին սարքերը Հայաստանում վաճառվել են «Մինո» բրենդով, գաղափարի հետևում նույնպես Վահան Շաքարյանն է կանգնած եղել։ «Մինո» բրենդը փաթեթով վաճառել է «Օրանժ» կազմակերպությունը։ Դրանից հետո արդեն ստեղծվեց «Արմթաբ» բրենդը: Թողարկվում էին թաբլեթներ, որ գործում էին «Անդրոիդ» օպերացիոն համակարգով: Մենք նպատակ ունեինք կրթական թաբլեթներ ստեղծել Հայաստանի դպրոցների համար։ Մի քանի փորձնական ծրագրեր եղան, որոնք մեծ մասամբ բարեգործական էին։ Առաջին փուլը ներառել է մեծամասամբ մարզային ու սահմանամերձ գյուղերի դպրոցներ։ Գաղափարն այն էր, որ կրթական բաղադրիչը կիրառվեր մեր սարքերի վրա, և դպրոցներում դյուրակիր համակարգիչները, թաբլեթները դառնային երկրորդ գործիք՝ դասագրքերից բացի։ Խնդիրը ոչ թե գրքերը փոխարինելն էր, այլ դրանցից բացի երեխաներին տրամադրել մեկ այլ գործիք, որի շնորհիվ նրանք կարող էին մի փոքր ավելի խորն իմանալ ամեն ինչ։

Մեր մոտեցումն այն էր, որ մեր սարքերը դառնան օժանդակող գործիք։ Բայց սարքը, որպես տեխնիկական միավոր, չի կարող այդ խնդիրն ամբողջությամբ լուծել, այդտեղ պետք է համապատասխան բովանդակություն, որում մեզ արդեն հետագայում սկսեց օգնել ՀՀ Կրթության և գիտության նախարարությունը, և մեթոդաբանություն, որն արդեն որոշակիորեն մշակվում է դպրոցներում ուսուցչի կողմից։

-Առաջին փուլում ի՞նչ խոչընդոտների եք հանդիպել և ինչպե՞ս եք դրանք հաղթահարել։

-Խոչընդոտներ միշտ կան, բայց ոգևորությունը մեծ էր շատ: Բոլորը փորձում էին ինչ-որ բանով օգնել, ՏՏ ոլորտից տասը-տասնհինգ կազմակերպություններ դրսևորում էին բարի կամք, տարբեր բաներ էին ստեղծում «Արմթաբի» համար։ Կար այդպիսի մի շարժում։

-Իսկ «Արմթաբից» հետո ի՞նչ արտադրանք սկսեցիք թողարկել։

-«Արմթաբից» հետո շուկան անընդհատ արձագանքում էր, այդ թվում և սփյուռքը։ Պահանջարկ էին ձևավորում հեռախոսների համար։ Մենք մի քանի նախագծեր ունեինք, որոնք ավելի հեռավոր ժամկետների համար էին նախատեսված։ Սակայն որոշ փոփոխություններ տեղի ունեցան: Նախ, ընդհանուր համաշխարհային տեխնոլոգիաների շուկայում նոր միտումներ առաջացան: Երևի դուք էլ նկատել եք՝ հեռախոսները սկսեցին մեծանալ, իսկ թաբլեթները՝ փոքրանալ։ Արդյունքում սկսեցին առաջանալ ֆաբլեթներ (phablet), մենք էլ ստեղծեցինք միջին չափի սարքեր, որոնք փոխարինելու էին և՛ հեռախոսին, և՛ պլանշետին։ Միավորելով այդ նախագծերը, փորձեցինք առաջին հեռախոսը բերել շուկա, ինչը եղավ 2016 թվականի հունիսին։ Այս տարվա հունիսին լրացավ մեր արտադրած հեռախոսների՝ «Արմֆոնների» մեկ տարին։ Առաջին երեք ամսում մեծ էր ոգևորությունը, վաճառքի ծավալները կտրուկ բարձրացան, հետո իջան և, բնականաբար, ինչ-որ կայուն փուլի վրա կանգնեցին։ Այս պահին հիմնական խնդիրը ապրանքը գնորդին հասցնելն է: Օրինակ՝ բազմաթիվ նամակներ ենք ստանում Ռուսաստանից, եվրոպական երկրներից, ասիական, մերձավորարևելյան տարածաշրջաններից, մեծ մասամբ՝ սփյուռքից, որ ցանկանում են գնել հեռախոսը։ Բայց այն տրանսպորտային ծախսերը, որոնք կպահանջվեն հեռախոսները այդ երկրներ հասցնելու համար, բավականին բարձր են։ Հիմա մի քանի հարթակներ են ստեղծվում արդեն Հայաստանում, որոնք փորձելու են իրականացնել այդ բեռնափոխադրումը ոչ միայն մեզ, այլ նաև այլ հայկական կազմակերպությունների համար՝ հասցնելով հայկական ապրանքը տարբեր մեծ շուկաներ։ Մենք կփորձենք նրանց ծառայություններից էլ օգտվել։ Բայց դրան զուգահեռ, մի քանի երկրներում՝ Դանիայում, Շվեդիայում, Բելգիայում, Հոլանդիայում, Ֆրանսիայում, ԱՄՆ-ում, Կանադայում, Մեքսիկայում, Բրազիլիայում, Բոլիվիայում, Ռուսաստանում, Իրանում արդեն ունենք գործընկերներ, որոնց հետ բանակցություններ ենք վարում, անգամ փոքր խմբաքանակների փորձնական վաճառքներ ենք իրագործել։

-Ինչպես գիտենք՝ այլ տեսակի արտադրանք էլ ունեք՝ սմարթ-ժամացույցներ։ Դրանց մասին էլ կպատմե՞ք։ 

-Սմարթ-ժամացույցների առաջին խմբաքանակից հիմա շատ փոքր մաս է մնացել։ Այսօր ունենք ոչ միայն հեռախոսներ ու պլանշետներ, այլ նաև այլ նորարարական ապրանքատեսականի։

-Նշեցիք, որ սպառողները հիմնականում սփյուռքից են լինում կամ կապ են ունենում սփյուռքի հետ, իսկ ինչպե՞ս եք գտնում ձեր սպառողներին ներքին շուկայում։ 

-Մի քանի մեխանիզմներ կան. մենք օգտագործում ենք տարբեր սոցիալական հարթակներ, նաև տարբեր անձնական կապեր։ Բացի «Թի-Էս-Դի»-ից, մենք ունենք նաև «New Technology Education Fund», որն ուղղված է Հայաստանում տեխնոլոգիաների զարգացմանը, տեխնոլոգիական կրթությանը, երիտասարդներին տեխնոլոգիական ոլորտներում ներգրավելուն, և ունենք մի քանի նախագծեր, որոնք ուղղված են հայկական ՏՏ ոլորտը աշխարհին ներկայացնելուն։ Օրինակ, տեղի ունեցավ եվրոպական ավտոարշավ, որի ընթացքում 2015-2016 թվականներին եվրոպական մի շարք երկրներում միջոցառումներ կազմակերպվեցին, որտեղ ներկայացնում էինք մեր արտադրանքը։ Սկզբում մոտ քսան կազմակերպություն էր մասնակցում, այնուհետև միացան ևս քառասունը։ Այսօր ունենք մի նոր նախաձեռնություն, որը միտված է ընտրված տասնյոթ երկրներում Հայաստանի ՏՏ ներկայացուցչություններ ստեղծելուն. դրանք կգործեն դեսպանատներին կից և կներկայացնեն հայկական տեխնոլոգիական, գիտական, նորարարական արտադրանքը արտաքին աշխարհին։ Այստեղ նորից մենք կլինենք այդ ծրագիրն իրագործողը, բայց մեր ապրանքներին զուգահեռ այլ արտադրողները նույնպես հնարավորություն կունենան իրենց արտադրանքը ներկայացնելու։ Արդեն ներկայացուցչություններ ունենք հինգ երկրներում: «Թի-Էս-Դի»-ում ընթանում են թրեյնինգներ, երիտասարդ կամավորների խումբ է ձևավորված, որը մի քանի ամիս է՝ դասընթացներ է ացնում, որպեսզի հետագայում կարողանա օժանդակել այդ ծրագրին: Մի մասն էլ աշխատանք կստանա հենց այս ոլորտում։ Factory (39)

-Սմարթֆոնների և թաբլեթների շուկան թե՛ աշխարհում, թե՛ Հայաստանում, կարելի է ասել, արդեն ձևավորված է: Կան ուժեղ խաղացողներ, ինչպիսիք են՝ Samsung-ը կամ Apple-ը։ Ինչպե՞ս եք դուք կարողացել գտնել ու գրավել շուկայի ձեր բաժինը։ 

-Մեր բիզնես մոդելը միշտ էլ B2B-ն է եղել՝ բիզնեսը բիզնեսին։ Մենք փորձել ենք բավարարել կորպորատիվ հաճախորդի պահանջները, այսինքն՝ արտադրել կրթական ուղղվածության սարքեր, առողջապահական, էլեկտրոնային կառավարման, հյուրանոցների սպասարկման, ցանցային կազմակերպությունների համար, որոնք իրականացնում են վաճառքներ: Բայց նաև, ունեցել ենք մեր բրենդային խանութը, նախ՝ «Ռոսիա» մոլում, հետո արդեն «Դալմա Գարդեն» մոլում։ Մեր խնդիրը չի եղել մրցել այդ մեծերի հետ, այլ եղել է գրավելը այն փոքր տարածքը, որը կարելի է անվանել՝ «պատվիրատուի պահանջով»։ Պատվիրատու կարող են լինել, օրինակ, տելեկոմ օպերատորները: Դիտարկենք հայկական շուկայի օրինակով. մեր չորս օպերատորներից մեկը կարող է ցանկանալ մի սարք, որը պետք է վաճառվի փաթեթի հետ։ Օպերատորը տալիս է մեզ իր պահանջած չափանիշները, և դրանց համապատասխան՝ մենք ապահովում ենք առաջարկը։

Մեր հեռախոսները «Անդրոիդ» համակարգի վրա են հիմնված, հետևաբար, եթե համեմատեք մեր հեռախոսը այդ համակարգով աշխատող այլ բրենդների հետ, ապա կտեսնեք, որ մերը ոչնչով չի զիջում, և որոշ առումներով անգամ գերազանցում է դրանց։ Պարզապես մենք դեռ չենք հասել «միջազգային բրենդ» կարգավիճակին։

-Ասացիք, որ շատ դեպքերում «Արմֆոնները» տարբերվում են մրցակից բրենդներից լավ կողմերով։ Կասե՞ք՝ ինչ առավելություններ ունի «Արմֆոնը»։

-Լավագույն մոդելների պարագայում հեռախոսի ենթամասերը գնելիս մենք փորձում ենք ընտրել այնպիսի գործընկերներ, որոնք ունեն բարի անուն, օրինակ՝ կամերաների կամ ոսպնյակների արտադրության մեջ, կամ որոնք ավելի որակյալ մարտկոցներ են արտադրում, ավելի բարձր որակի էկրան են արտադրում… Այսինքն՝ օգտագործում ենք որակյալ ենթամասեր: Երբեմն, երբ «Արմֆոնը» համեմատում են գրեթե նույն բնութագրերն ունեցող այլ մոդելի հետ, հարց է առաջանում, թե ինչու է մերն ավելի թանկ: Ես էլ բացատրում եմ, որ մենք փորձում ենք որակի հաշվին գինը չիջեցնել։ Մեր հիմնական տարբերությունը դա է։ Մեր հեռախոսները հնչում են հայեցի, մեր հեռախոսների պաստառները հայերեն են, մեր հեռախոսները խոսում են հայերեն։ Փորձեցինք անգամ առաջինը շուկա բերել հայկական զանգեր. ինչպես է «զնգում» Կոմիտասը կամ Սայաթ-Նովան։ Հետագայում դա դարձրինք մի նոր հավելված, որը կոչվում է «Paroonak»: Դրա մեջ, զանգերից բացի, մտան նաև այլ ֆունկցիաներ՝ ֆոտո, վիդեո։ Այն կարող եք արդեն ներբեռնել թե՛ «iOS», թե՛ «Android» համակարգերի համար։

- Հայաստանում ի՞նչ աջակցություն է ցուցաբերում կառավարությունը, ի՞նչ արտոնություններ են տրվում հատկապես հիմա, երբ ՏՏ ոլորտը համարվել է կարևորագույններից մեկը մեզ համար։ 

-Մենք հիմա գտնվում ենք ազատ տնտեսական գոտում և որպես դրա շահագործող՝ ունենք որոշակի արտոնություններ։ Ուրիշ դեպքերում մեծ հոգեբանական և այլ աջակցություն ենք ստանում պետական տարբեր մարմիններից, օրինակ՝ տարբեր միջոցառումների ժամանակ կիրառական նշանակության համար կամ որպես նվեր մեր սարքերն են ձեռք բերում։ Չնայած դա չի հասնում շատ մեծ ծավալների, բայց կա որոշակի տենդենց, այսինքն՝ այդ օժանդակությունը մենք զգում ենք։ Եթե պիտի նվիրեն կոնյակ, նվիրում են նաև «Արմֆոն»։

-Դուք նշեցիք, որ արդեն հարյուրից ավելի աշխատողներ ունեք։ Հաշվի առնելով, որ Հայաստանում զարգացած տեխնիկական արտադրություն չունենք, որտեղի՞ց եք գտնում մասնագետներ։ 

-Մենք ունեցել ենք հիմնական թիմը՝ կորիզը, որ կազմված էր մինչև յոթ անդամից։ Հետո այդ մարդիկ աշխատել են ուսանողների հետ, որոնք հիմա արդեն մեր աշխատակիցներն են։ Մենք նրանց զարգացրել ենք տարբեր նախագծերով։ Այսինքն՝ սա եղել է նրանց թե՛ առաջին գործատուն, թե՛ առաջին փորձը։ Շատ դաժան ճանապարհ ենք անցել, որովհետև նրանք չունեին թե՛ աշխատանքի կազմակերպման, թե՛ ինչ-որ պրոցեսների կառավարման փորձ։ Սկզբում բավականին դժվար էր, բայց դա էլ մեր սկզբունքն էր, որ միասին աճենք։ Մեր կարգախոսն է՝ «We rise by lifting others» («Մենք աճում ենք՝ ուրիշներին բարձրացնելով»)։

-Նշեցիք, որ ունեք նաև New Technology Education Fund։ Ինչպե՞ս եք օգտագործում այն ձեր գիտահետազոտական աշխատանքում։ 

-Մենք մի ամբողջական օրգանիզմի ձևով ենք աշխատում, իսկ դա մեր այն բլոկն է, որն ամեն օր աշխատում է։ Ֆոնդի շրջանակներում մեր «Մերգելյան» ակումբը, որը գործում է ամեն երեքշաբթի և հինգշաբթի, ունենում է հյուրեր, անում ենք տարբեր ֆորմատների քննարկումներ: Հիմնականում երիտասարդներ և ուսանողներ են գալիս, շատ բան են սովորում թե՛ միջավայրից, թե՛ հյուրերից, թե՛ մեզանից։ Եվ սա ֆոնդի ընդամենը մի ծրագիրն է։

-Կպատմե՞ք մի քանի այլ ծրագրերի մասին։

-Ծրագրերից մեկը ավտոարշավն է, որն իրականացվել է մի քանի եվրոպական երկրներում։ Ունեցել ենք ծրագիր, որն Արցախում ենք իրականացրել։ Նորարարական գաղափարների արագացման ծրագիր է եղել։ Այսօր էլ Արցախում ունենք ներկայացուցիչ, որն առանձին ծրագիր է ներկայացնում, այնտեղ ակտիվ է պահում երիտասարդների կապը գիտական, ստարտափ միջավայրի հետ։ Արցախում երեք ծրագրեր բիզնես զարգացման առումով օժանդակություն ստացան, արդեն ընթացքի մեջ են։ Օգնել ենք դպրոցական օլիմպիականների, որոնք գնացել են ներկայացնելու Հայաստանը։ Նույնիսկ եղել են դեպքեր, որ նրանցից ոմանք չէին հաղթել հանրապետական փուլը, բայց մեր օժանդակությամբ մեկնեցին, բերեցին արծաթե մեդալներ։ Հիմա մաքուր տեխնոլոգիաների ոլորտում ծրագիր ունենք, որտեղ նոր գաղափարներ ենք ընդունում։ «Մերգելյան» ակումբից բացի, ունենք նաև «Junior Մերգելյան» ակումբ, որտեղ աշխատում ենք ավելի փոքր տարիքային խմբի հետ։ Նաև ունենք ծրագիր, որը կոչվում է «TSD Games», դրանք թե՛ սպորտային, թե՛ ինտելեկտուալ, թե՛ մի շարք այլ կոմպոնենտներից բաղկացած խաղեր են։

Մենք բաց ենք, եթե որևէ մեկն ունի գաղափար, նա կարող է գալ այստեղ, մենք կգտնենք համագործակցության տարբեր ձևաչափեր, որ նրա հեղինակային իրավունքը չոտնահարվի, համաձայնվի կիսվել իր գաղափարով։

-Ի՞նչ հետագա պլաններ ունեք, ինչպե՞ս եք պատկերացնում կազմակերպության զարգացումը։ Ի՞նչ նոր արտադրատեսակներ եք առաջարկելու։

-Այն ուղղությունները, որոնք կան, կպահպանվեն։ Ավելի շատ կենտրոնացում կլինի նորարարական արտադրանքների վրա։ Հիմա արդեն ունենք մոտ տասը նախագիծ, դրանք պետք է անցնեն մի քանի փուլերով։ Նախ պետք է հասկանանք այդ արտադրատեսակների զարգացման բիզնես մոդելները, հասկանանք, որքանով դրանք մրցունակ կլինեն շուկայում, հետո արդեն նախատիպի նմուշներ ստանանք, հասկանանք դրանց շուկա գնալու մարտավարությունը։

Զուգահեռ կշարունակվեն այն ծրագրերը, որոնք ուղղված են նոր գաղափարներից նոր արտադրանք ստանալուն։ Տարբեր երկրների հետ կապը կընդլայնվի ոչ միայն հանուն մեր արտադրանքի վաճառքի, այլ ընդհանրապես՝ հայկական ՏՏ-ի վաճառքի։ Մենք նաև այցեքարտ ենք հանդիսանում, երբ ցույց ենք տալիս որոշակի տեխնոլոգիաներ, որոնք Հայաստանում են ստեղծվել, արդեն բանակցային գործընթացը սկսում ենք ոչ թե «զրո-զրո» հաշվով, այլ որոշ առավելությամբ։ Դա մեծ նշանակություն ունի թե՛ հոգեբանական, թե՛ քաղաքական, թե՛ մարքեթինգային առումներով։

Մենք փորձելու ենք նաև ընդլայնվել՝ փոքր գաղափարներից ստանալով փոքր միավորներ, դրանք էլ իրենց հերթին կվերածվեն փոքր կազմակերպությունների, որոնք էլ այդ արտադրանքները շուկա մտցնելով՝ նույնպես կշարունակեն մեծանալ։ Արդեն ունենք երկու-երեք նման ձեռնարկություններ, ճիշտ է՝ դրանք դեռ շատ մեծ աշխատակազմեր չունեն, բայց անկախություն ունեն։

Իհարկե, կա նաև «Made in Armenia» գաղափարը, և մենք ամեն կերպ այդ գաղափարը խրախուսում ենք։ Արդեն նման ցուցահանդեսներ են կազմակերպվում, որտեղ մարդիկ կարող են ծանոթանալ, ստանալ ինֆորմացիա հայկական արտադրանքի մասին։ Այսինքն՝ հասարակությանը հասնելու այդ սխեմաներն ենք վերցնում։

-Ի՞նչ եք կարծում, Հայաստանում կա՞ այն պոտենցիալը, թե՛ մարդկային ռեսուրսների, թե՛ այլ ոլորտներում, որ կարող է զարգացնել ՏՏ ոլորտը։ 

-Այո, իհարկե կա։ Ինժեներական կամ մաթեմատիկական մտածելակերպ հասկացություն կա, որը գենետիկայով ունենք, այսինքն՝ մեզ պետք է այն բացել, զարգացնել։ Մենք արդեն այս ընթացքում ունեցել ենք շատ կամավորներ, տարբեր տեսակի պրակտիկա անցնողներ, այստեղով երևի անցել են 300-400 մարդ, պայծառ մարդիկ։ Չկա երկրորդ կարծիք, միանշանակ ունենք պոտենցիալ։ Բայց պետք չէ քչով բավարարվել, հատկապես՝ երիտասարդներին։ Եթե ունես որևէ գիտելիք, պետք է ամբողջ կյանքում շարունակես սովորել և զարգացնել ունեցածդ։ Եթե դու որևէ ոլորտում ես, ու վեց ամիս մի նոր բան քո ոլորտում չես կարդացել, մի նոր բան չես սովորել, դու արդեն մրցունակ չես լինելու։ Իսկ հիմա արագությունները մեծ են։ Կար ժամանակ, երբ դու կարող էիր երկու տարի մրցունակ մնալ, բայց հիմա անգամ վեց ամիսն է շատ ասված։ Հիմա ամեն ինչ շատ արագ է փոխվում, պետք է դինամիկ լինել և միշտ առաջ նայել։

Լուսանկարները տրամադրեց Թի-Էս-Դի ընկերությունը

Հարցազրույցը վարեցին Լիլիթ Կարապետյանը և Դիանա Շահբազյանը

Հուլիսի տոներից մեծագույնը

Լուսանկարը` Թամարա Գալստյանի

Լուսանկարը` Թամարա Գալստյանի

Հարցազրույց Մխչյան համայնքի Ս.Հովհաննես Մկրտիչ եկեղեցու հովիվ Տեր Միքայել քահանա Նուրիջանյանի հետ: 

-Որո՞նք են այս ամսվա եկեղեցական կարևորագույն տոները: 

-Եկեղեցական տոները բոլորն էլ կարևոր են, այդ ուրիշ հարց է, թե ժողովուրդը գիտի՞ դրա մասին, թե ոչ: Հուլիսի 1-ին Գրիգոր Լուսավորչի նշխարների գյուտի տոնն էր: Սա մեծ տոն էր, հուլիսի 6-ին մեր թարգմանիչ վարդապետների տոնն էր, հուլիսի 8 –ին՝ Տրդատ թագավորի, Աշխեն թագուհու և Խոսրովիդուխտի տոնն էր: Հուլիսի 9–ի կիրակի օրը Աստվածածնի տուփի գյուտի օրն էր, այսինքն, այն տուփը, «զարդատուփը», որը օգտագործել էր Աստվածածինը: Այնուհետև Եղիշե, Զաքարիա մարգարեների տոներն են, տասներկու առաքյալների և Պողոս առաքյալի տոնն է, հետո պահք էր մինչև երեկ: Երեկ Տապանակի տոնն էր, այսօր՝ Պայծառակերպության տոնն է, վաղը Մեռելոց է, իսկ հուլիսի 29–ին Թադևոս առաքյալի և Սանդուխտ կույսի տոնն է:

Լուսանկարը` Թամարա Գալստյանի

Լուսանկարը` Թամարա Գալստյանի

-Ի՞նչ խորհուրդ ունի Հիսուս Քրիստոսի Պայծառակերպության տոնը: 

-Մեր Տեր Հիսուս Քրիստոս, համաձայն Ավետարանի, Պետրոս, Հակոբոս, Հովհաննես առաքյալերի հետ բարձրանում է Թաբոր լեռը` աղոթելու: Աղոթքի պահին Հիսուսը նրանց առաջ պայծառակերպվում է:

-Արդյո՞ք շատ է տարբերվում մերօրյա Վարդավառը այն ժամանակներում նշվող Վարդավառից:

-Եկեղեցում ոչ մի փոփոխություն չի կրել, իսկ ժողովուրդը որոշակի փոփոխություններ կատարել է, բայց իհարկե, խորհուրդը միշտ նույնն է եղել:

- Ի՞նչ կմաղթեք երիտասարդներին:

-Երիտասարդներին կմաղթեմ միասնություն, իմաստություն, ամենակարևորը: Եվ թող օտարամոլությունից հեռու մնան, որովհետև մենք ունենք մերը, մեր ազգայինը, ավանդականը, մենք քրիստոնյա ենք… Կմաղթեմ, որ հետ դառնան դեպի իրենց արմատները, իսկ արմատները ամենաթանկն ու ամենակարևորն են:

Iza Astsatryan

Իսկ դուք ծանո՞թ եք «Դետք»-ին

2015թ.-ն էր, համակարգչի առաջ նստած երգեր էի լսում և կարդում օրվա նորությունները, երբ հանկարծ նոր երգ միացավ, որն առաջին անգամ էի լսում. «Դետք» խմբի «Շուշի» երգն էր: Խմբի անունը կարդացի, չհասկացա, թե ինչ է նշանակում: Բառարանում նայեցի ու իմացա, որ դետքը պաշտպանության ու հետախուզության համար զորքից առաջ ուղարկվող փոքրիկ ջոկատն է: Հետո կարդացի նաև, որ խումբը ստեղծվել է 2015 թվականին՝ պրոդյուսեր Արման Ամպի կողմից: Սկսեցի հետևել նրանց յութուբյան ալիքին, իսկ հետո գտա նրանց ֆեյսբուքով:

Խմբի անդամները երեքն էին՝ Արման Պետրոսյանը, Ներսես Ավետիսյանը և Արեգ Շահինյանը, հետո խմբում փոփոխություններ եղան: Այժմ խմբի անդամներն են Արման Պետրոսյանը, Միքայել Մելքումյանը,Վահան Կիրակոսյանը: Ներկա պահին խմբի երեք անդամներն էլ ծառայում են հայոց բանակում:
Որոշեցի մի քանի հարց ուղղել «Դետք» խմբի պրոդյուսեր Արման Ամպին:

-Ինչպե՞ս ընտրվեց խմբի անունը:
-Դետքը հայերենի ամենագեղեցիկ բառերից է, նշանակում է դիտորդների խումբ:

-Իսկ ինչպե՞ս ընտրեցիք խմբի անդամներին:
-Առաջին կազմի տղաներին ընտրել եմ հապճեպ, այնուհետև փոփոխություններ եմ արել կազմում, որպեսզի ստեղծագործական միտքը լինի ամենակարևորը խմբում:

-Հե՞շտ է տարբեր բնավորություն ունեցող տղաների հետ աշխատելը:
-Հեշտ չէ:

Ինձ համար «Դետք» խումբը բացահայտում էր: Նրանց երգերը տարբերվող են, տեսահոլովակները՝ հետաքրքիր: Օրս սկսվում և ավարտվում է «Դետք»-ի երգերով: Երբ որևէ սոցիալական կայքով ուղիղ եթեր էին վարում, միշտ դիտում էի, մեկնաբանում:

Մի օր «Դետք» խմբի ֆեյսբուքյան էջում կարդացի, որ առաջիկայում Սյունիքի մարզում՝ Գորիսում, Սիսիանում և Կապանում համերգներ ունեն: Ուրախությանս չափ ու սահման չկար: Այժմ անհամբեր սպասում եմ Գորիսում կայանալիք նրանց համերգին:

Երիտասարդների զարգացման կենտրոն «TimeOff»

Լուսանկարը` Սոնա Մխիթարյանի

Լուսանկարը` Սոնա Մխիթարյանի

Հուլիսի 12-ը լուսանկարիչների միջազգային օրն էր: Այդ օրը «TimeOff» նորաբաց կենտրոնում տեղի ունեցավ լուսանկարչության բաց դաս լուսանկարիչ Վազգեն Ենոքյանի հետ: Որոշեցի զրուցել և իմանալ կենտրոնի մասին ավելի մանրամասն: 

Հարցազրույց «TimeOff»-ի մենեջեր Տաթևիկ Անտոնյանի հետ: 

-Կպատմե՞ք մի փոքր կենտրոնի մասին։

-Մեր կենտրոնն ունի 2 ուղղվածություն՝ ժամանցային և կրթական։ Կան առանձին ծրագրեր, որոնք իրականացվում են. լուսանկարչության, նկարչության, ֆիլմարտադրության, դիզայնի, պարի: Մեզ մոտ հիմա առաջնային ծրագիրը ամառային դպրոցն է։ Քանի որ հիմա ամառ է, դպրոցները փակ են, երեխաները, որպեսզի տանը չմնան, հաճախում են այստեղ։ Շաբաթը 6 օր՝ երկուշաբթիից շաբաթ, ժամը՝ 10։00-15։00-ը։ Երեխաներն անցնում են հայերեն, ռուսերեն, անգլերեն, բայց, իհարկե, ոչ այն ծրագրով, որով դպրոցում են ուսուցանում։

-Ինչպե՞ս առաջացավ այսպիսի կենտրոն բացելու գաղափարը։

-Միտքը մեր տնօրենինն է՝ Քրիստինայինը։ Նա Երևանից է և Երևանից անընդհատ գալով Էջմիածին՝ նկատեց, որ Էջմիածնում չկա նման կենտրոն, որտեղ երիտասարդները կարող են հետաքրքիր ժամանակ անցկացնել՝ միաժամանակ օգտվելով կրթական ոլորտներից։ Ինձ թվում է՝ երտասարդները պետք է ուրախ լինեն, որ իրենց քաղաքում նույնպես կա արդեն այսպիսի կենտրոն, և պետք չէ գնալ- հասնել Երևան։

-Իսկ տարիքային սահմանափակում կա՞։

-Այո, ամառային դպրոց կարող են հաճախել միայն 6-12 տարեկան երեխաները, բայց շատերը դեռ տեղյակ չեն մեր մասին։ Միգուցե նոր է, այդ պատճառով։

-Թիմի անունն ինչպե՞ս որոշեցիք։

-Բավականին երկար ենք մտածել։ Չէինք կողմնորոշում՝ ինչպիսի անուն ընտրենք, որ տպավորվող լինի։ Ընտրեցինք կարճ ու հետաքրիքր անվանում։

-Կբացատրե՞ք լոգոյի նշանակությունը:

-Ինչպես նշեցի՝ մենք բացի կրթական ծրագրերից ունենք նաև ժամանցային ծրագրեր: Ամբողջական պատկերը ժամացույց է, որի ներսում պատկերված է WiFi-ի նշանը (այն մեր այցելուներին տրամադրում ենք անվճար), սուրճի բաժակ, գիրք և համակարգիչ։ Մեզ մոտ կարող են գալ, պարզապես նստել և գիրք կարդալ, համակարգչով աշխատել և օգտվել սուրճից, թեյից, անուշեղենից, ինչից որ կցանկանան։

Եթե ինչ-որ նոր բան ենք ստեղծում, վատի մասին փորձում ենք չմտածել։ Ամեն ինչ կախված է աշխատանքի ընթացքից. դեռ նոր ենք։

-Ունե՞ք արդեն սաներ։

-Այո, ամառային դպրոցում երեխաներ ունենք, իհարկե, շատ քիչ են։ Նաև այսպիսի մի ծրագիր ունենք. դասապատրաստում։ Ծնողների խնդրանքով ենք դա իրականացնում։ Դպրոցում հանձնարարված ամառային աշխատանքները մենք երեխաների հետ պատրաստում ենք։ Իսկ ամսվա վերջում այստեղ ցանկանում ենք պարի երեկո կազմակերպել։ Ազգային պարեր ենք սովորելու։ Ներկա գտնվողները կմասնակցնեն, կտեսնեն ու կսովորեն։ Ուսուցանելու է մեր պարուսույցը, ունենալու ենք նաև հյուրեր։ Սիրով կսպասենք։

Իսկ ես բարի երթ եմ մաղթում նրանց՝ թող բոլոր երիտասարդական նախաձեռնությունները հաջող ընթացք ունենան: