Իմ գյուղը խորագրի արխիվներ

Արջ նստողը

Լուսանկարը` Արտյոմ Մամյանի

Լուսանկարը` Արտյոմ Մամյանի

Մեր կողմերում բնությունը հարուստ է, հարուստ է և՛ բուսական, և՛ կենդանական աշխարհը։ Հարուստ կենդանական աշխարհը նպաստել է որսորդության զարգացմանը։ Եղնիկի որսը քառասուն-հիսուն տարի առաջ ամենատարածված ու սիրված որսատեսակն էր։ Եղնիկի որսը հիմնականում կազմակերպվում էր մի խումբ որսորդների կողմից։ Մի մասը «սուրագ» էր անում՝ աղմուկ-աղաղակով կենդանուն վախեցնում, իսկ մյուս մասը նստում էր հատուկ նշանակետերում՝ եղնիկների հավանական փախուստի ուղիները հսկելու նպատակով։

Լուսանկարը` Արտյոմ Մամյանի

Լուսանկարը` Արտյոմ Մամյանի

Մի ձմռան օր նստած ենք մեր դասընկերոջ տանը։ Վառարանի շուրջ նրա որսորդ պապը՝ ուստա Գառնիկը, հիշել է երիտասարդ օրերը։ Վառարանի նման շիկացած տարբեր պատմություններ է անում, երդվում, համոզում, պահանջում, որ հավատանք։ Եվ ահա, սկսում է իր ընկեր Վանիկի արջ նստելու անհավանական, բայց ամենաիրական պատմությունը։

-Էրեխե՛ք ջեն, ուշ աշունք էր։ Կխտարն աշունքը ջան ա անում, ֆորթերը կաթիցը կտրվում են, կովերը դեռ ծանդրած չեն ըլում։ Մեմեն օքմին կա, գարունքն էլ ա ֆորսի գնում… Չի՛ կարելի, ամո՛թ ա, հա՛րամ ա,- ինքն իրեն բարկանում է ծեր որսորդը։ Մի փոքր ընդմիջում է տալիս, մտքերն ի մի բերում, ու շարունակում։ -Հա, էրեխե՛ք ջեն, ուշ աշունք էր, տղերանցով հվաքվեցինք, ասինք՝ էքուց գնանք կխտարի, Միչի Քնթումը լավ խրչոն են տեհել։ Ռավոդը վի կացանք ու մի օխտն-ութ ֆոքով պոկվեցի՜նք։ Էրեխե՛ք ջեն, լիսը բաց ըլելու հետ մերատանձը՝ լիքը, մոշը՝ լիքը, մոռը՝ լիքը, ղանձիլը՝ բոլ, ծառերի կեսը տկլորվել ա, տերևը գեդինը փագել։ Մեր հնգեր Վանիկը թե բա՝ հըմ, եման կաղնատարի ա, կխտարնին հմի չղացել են, մեզ են ճամփա պըհում։ Ու մի երջանիկ դեմքով սկսեց դիմաց դոշերին մտիկ անելը։ Է՜, Վանիկ-Վանիկ, էլ ասում չի, որ կերը մենակ կխտարի հմար չի բնութինը շաղ տվել… Դուզն ասած,- մեղավոր տոնով չարաճճի քմծիծաղ տվեց աշխուժացած ծերուկը,- մնիս մտքովն էլ ա անց չկացավ, որ ուրիշ զադ կարա ռաստ գա, ուշք ու միտքներուս կխտարն ա։

Լուսանկարը` Արտյոմ Մամյանի

Լուսանկարը` Արտյոմ Մամյանի

Մի էրկու ղոչաղ տղի հետ Վանիկս էլ գնաց սուրագի։ Մենք էլ մեր տեղերումը նստոտած ենք, արդեն լսում ենք տղերանց սուրագի ձեները։ Իմ տեղն էլ հենց ա, որ Վանկի գալը տենում եմ։ Վանիկս էկա՜վ էկա՜վ, հասավ մի խի՜տ մոշուտի։ Մոշուտ ա, քիչ ա՝ հեվարա մերատանձին էլ միջին աճած։ Էդ էլ արջի ամենասիրած ուտելիքն ա, էրեխե՛ք ջեն։ Էն եմ լսում՝ Վանիկը գոռում ա՝ հայ-հա՜յ, հայ-հա՜յ, վա՜յ, մամա՛ ջեն։ Գոռալու հետ բոյովացավ ու թարս ե՛դ ա գնում։ Տե՛ր Աստոծ, էս ինչ բան ա, հրաշք ա, սատանա ա, ֆոկուզ ա, էս ի՞նչ ա։ Ինչ ա՞, արջ ա, ա՛րջ։ Հարամ անդերը Վանիկի ձենից հուշտ ա էլել, մոշուտից դուս թռել, ու մեր հնգորը սարքել Քաջ Նազարը. թարս նստացրել ա, տանո՜ւմ ա։ Խատատ պատրոնս փոխեցի, արջի գուլլա դրի, ասի՝ շանսատակ անեմ գազանին, ա բա Վանի՞կը, ի՞նչ անեմ, ո՞ւմ քոմակ կանչեմ, տղերքն ավելի հեռու են նստած։ Մին էլ բախտ-ղսմաթ՝ արջը Վանիկին տարավ ու մեջքը մի ծառի դեմ արավ, ոնց որ ասե՝ հերիք ա ինձ քշես, գնա քու գորձին։ Վանիկի տակից արջը գնաց, սա մնաց ոտի վրա կանգնած, խորը շունչ քաշեց ու գոռաց. «Ա՜, էկավ, զգուշ էլեք»։ Ո՞ւր էկավ, տնաշե՛ն, թարս փախավ, գնաց։

Հին որսորդը մի կուշտ ծիծաղեց, հետո աչքերը սրբեց ու մտահոգվեց։ Վանիկը հիմա էլ, չնայած պատկառելի տարիքին, Միջի Քինթ կոչվող հանդամասում անասուն է պահում։ Երևի մտքով գնաց երիտասարդ տարիները, Վանիկի մոտ՝ Միջի Քինթը, երևի մտածում էր՝ հո գազանը հետ չի՞ եկել Վանիկի հետևից։

Լուսանկարը` Արտյոմ Մամյանի

Լուսանկարը` Արտյոմ Մամյանի

-Է՜հ, էրեխե՛ք ջեն, հեյ գիդի օրեր, անց կացան, գնացին, ջահելությունը լավ բան ա… Հա, էն էի ասում, արջի կորչելուց եդը տղերանցը սիգնալ տվի, թե՝ էկեք։ Էկան ու փրփրեցին, թե.

-Ա՛յ տղա, ոչ կրակոց ա էկել, ոչ էլ սպանած զադ կա, մեզ ո՞ւր եք կանչել։

Ասի.

-Վանիկի թազա գորձը գնում ենք նշենք։

-Ի՞նչ գորձ, ա՛յ տղա, ի՞նչ ես խոսում։

-Էսօրվանից մեր Վանիկը արջ քշող ա։

Վանիկս ծիծաղեց, լեզուն բաց էր էլել, պատմեց եղելութինը, որոշեցինք, որ սօր Վանկի ծնունդն ա, գնում ենք իրա դագեն ու նշենք։ Գնացինք, մի լավ բուրվակ մորթեցինք, ու միչև լիս մի լա՜վ քեֆ արինք։ Էլ ի՞նչ ֆո՜րս, ի՞նչ կխտա՜ր, ի՞նչ ֆլա՜ն, ի՞նչ ֆստա՜ն։ Հաջորդ օրն էկանք գեղն ու չիմ գիդեցան, որ էս մեր Վանիկը արջ քշող տղա ա՜։

Գարնանային էսքիզներ

Լուսանկարը` Սոնա Զաքարյանի

Լուսանկարը` Սոնա Զաքարյանի

Այս տարի թռչուննե՞րն ուշ եկան, թե՞ ծաղիկները ուշ բացվեցին։ Իսկ միգուցե արև՞ն էր մոռացել այս փոքրիկ ձորի մասին։ Բոլորը գարնանն էին սպասում, բայց ինչո՞ւ էր նա այսքան ուշանում։ Երկա՜ր, հույսով սպասեցինք, և նա վերջապես եկավ։ Գետը վարարեց, նրա պղտոր ջրերից զգացվեց գարնան գալը։ Գետի խշշոցին անվերջ կարելի է ականջ դնել։ Այդ խշշոցը կարծես մի քնքուշ ու բարի մեղեդի լինի, որը պատմում է գյուղի ու նրա հին օրերի մասին։ 

Լուսանկարը` Սոնա Զաքարյանի

Լուսանկարը` Սոնա Զաքարյանի

Ե՞րբ է գարունը գալիս։ Գարունը գալիս է այն ժամանակ, երբ մեր գյուղի տղաները շտապում են մեր փոքրիկ ֆուտբոլի դաշտ՝ ֆուտբոլ խաղալու։

-Գո՜լ, ուռա՜, գոլ՜,- անգամ մեր բակից լսվում են նրանց ձայնը։

Գիտե՞ք՝ գարունը երբ է գալիս։ Երբ դպրոցի դիմացի «փամփլիկ» ծառը բողբոջներ է տալիս։ Անհամար մեղուներ հավաքվում են այդ ծառի վրա, և մենք, նրանցից մի կերպ խուսափելով, դուրս ենք գալիս դպրոցի բակից։ «Փամփլիկ» ծառ. մենք այդպես ենք անվանում այդ ծառը։

Լուսանկարը` Սոնա Զաքարյանի

Լուսանկարը` Սոնա Զաքարյանի

Գարունը գալիս է այն ժամանակ, երբ տատս ասում է, որ խնջլոզը դուրս է եկել ու պետք է գնանք այն հավաքելու։ Խնջլոզը գարնան առաջին համեղ բույսն է։ Երկար աշխատանք է պահանջվում, մինչև խնջլոզը տեղ է գտնում մեր գարնանային փոքրիկ սեղանին։

Լուսանկարը` Սոնա Զաքարյանի

Լուսանկարը` Սոնա Զաքարյանի

Գարունը գալիս է առաջին տապակած բանջարի հոտով։ Վախենալով, որ բանջարը կցավեցնի մեր ձեռքերը, մենք միևնույնն է՝ խիզախորեն հավաքում ենք այն՝ մրցելով իրար հետ։ Տեսնես՝ ո՞վ ամենաշատ բանջարը կհավաքի և կարժանանա մայրիկի գովեստին։

Գարունը գալիս է, երբ Չապո պապիկը նստում է մեր տան դիմացի նստարանին, հանում է չիբուխը և մտախոհ հայացքով նայում հեռուները։ Գարունը գալիս է ձնծաղիկի, մանուշակի ու ջանգյուլումի հոտերով, և երբ ուսուցիչների ձեռքերին երևում են դրանց փոքրիկ փնջերը։

Լուսանկարը` Սոնա Զաքարյանի

Լուսանկարը` Սոնա Զաքարյանի

Գարունը գալիս է այն ժամանակ, երբ այգու գործերից հոգնած գյուղացին սրբում է ճակատի քրտինքը և շարունակում աշխատել՝ իրեն այդքան հարազատ հողի հետ։

Գարունը գալիս է, երբ լսվում է տրակտորների «դռդըռոցը», որը երեխաները շատ են սիրում և ուրախ դեմքերով ձեռքով են անում տրակտորիստին։ Երբ արևը դուրս է գալիս ու այնքա՜ն պայծառ է լինում, որ թվում է, թե երբեք ամպամած չի լինի, բայց դու գիտես, որ մեկ-երկու ժամից անձրև կգա. ուրեմն արդեն գարուն է։

Լուսանկարը` Սոնա Զաքարյանի

Լուսանկարը` Սոնա Զաքարյանի

Գարունը սկսվում է եկեղեցու զանգերի ղողանջով ու ճրագալույցի պատարագով։

Չգիտեմ՝ ինչն է պատճառը, բայց երբեք քաղաքի գարունը այնպես չեմ զգացել, ինչպես գյուղինը։ Քաղաքի գարունը սկսվում է միայն այն ժամանակ, երբ նայում եմ տատիկիս զմրուխտե կանաչ աչքերին։

Գարունը գալիս է…

Անգեղակոթում

Սուրբ Զատիկը կամ Հիսուսի հրաշափառ Հարության տոնը իր մեջ շատ մեջ խորհուրդ ունի, բայց երեխաների համար նրա խորհուրդը այլ է: Երեխաները Զատիկ ասելով հասկանում են կռիվ, սակայն ոչ սովորական, այլ ձվերով, այլ կերպ՝ հավկիթակռիվ կամ հավկիթախաղ: Խաղին մասնակցում են երկու հոգի: Մեկը պահում է ձվի մի ծայրը, իսկ մյուսը հարվածում է, ապա հավկիթները շրջում են և նույնը փորձում հակառակ կողմով: Ահա այսպես է կատարվում հավկիթախաղը: Այլ երկրներում էլ հավկիթը թաքցնում են տարբեր տեղերում, և երեխաները փորձում են գտնել դրանք, իսկ այդ խաղը կոչվում է հավկիթաորս:

Զատիկի տոնին սեղանին դնում են գաթա, գինի, չամիչով փլավ, ձուկ, կանաչեղեն, աղցան և ամենակարևորը՝ ներկած ձվեր:

Այժմ պատմեմ, թե ինչպես մենք անցկացրինք Զատիկը:

Տոնի նախորդ օրը գնացինք սիբեխ և տաքդեղ քաղելու: Մեզ հետ էին նաև մորաքույրս, քեռակիններս՝ Ալլան և Արմինեն, մեր հարևանը և իր աղջիկը՝ Արևիկը: Մի քանի ժամ քաղելուց հետո որոշեցինք սուրճ խմել և վերադառնալ տուն, սակայն Ալլա քեռակինս այնտեղ չէր: Սկսեցինք փնտրել, կանչել, բայց ոչ մի պատասխան, հետո հայրս տեսավ նրան մեզանից շատ հեռու: Գնացինք այդտեղ, սուրճ խմեցինք և սկսեցինք քաղել, չնայած մեր որոշմանը, քանի որ բանջարը այնտեղ շատ-շատ էր: Մոտ մեկ ժամում մեր սկզբնական քաղածից էլ շատ քաղեցինք: Նստեցինք, հանգստացանք և վերադարձանք տուն:

Եկանք, գաթայի խմոր արեցինք ու երեկոյան սկսեցինք թխել, իսկ տատիկս սկսեց մաքրել բանջարը:

Առավոտյան արթնանալուն պես սկսեցինք պատրաստվել:

Զանգեցինք և մեր տուն հրավիրեցինք հորաքրոջս ընտանիքին: Մայրս պատրաստեց աղցանը, չամիչով փլավը և ձուկը, իսկ ես եփեցի ձվերը ու ներկեցի: Ամեն տարի մեր ձվերը միայն կարմիր գույն են ունեցել, բայց այս տարի դրանք խայտաբղետ էին՝ կարմիր, կապույտ, դեղին, նարնջագույն և կանաչ:Այդ ամենից հետո եղբայրս որոշեց, թե որ սպասքը պետք է դնենք սեղանին, ու մենք սկսեցինք սեղան գցել: Երբ հյուրերը եկան մեր հավկիթակռիվը սկսվեց, և ինչպես ամեն տարի, հաղթող ճանաչվեց եղբայրս:

Զատիկը մեր տանը տոնեցինք առավոտյան, իսկ երեկոյան գնացինք տատիկիս տուն:

Ածիկ

Զատիկը մեր՝ Արագածոտնի մարզի Ծաղկաշեն գյուղում, սկսվում է մի քանի օր առաջ, երբ սկսում ենք պատրաստել ածիկ։

Լուսանկարը` Աստղիկ Հովհաննիսյանի

Լուսանկարը` Աստղիկ Հովհաննիսյանի

 Երևի շատ քչերը լսած կլինեն և ավելի քչերը՝ կերած։ Այն պատրաստում են Զատիկից մի քանի օր առաջ։ Մեր գյուղում մարդիկ կամաց-կամաց մոռանում են ածիկ պատրաստելու սովորությունը:Սակայն ամեն տարի մենք պատրաստում ենք, ինչպես տատիկս է ասում, Զատիկի օրհնանք։

Լուսանկարը` Աստղիկ Հովհաննիսյանի

Լուսանկարը` Աստղիկ Հովհաննիսյանի

Նախ ցանում ենք ցորենը ինչպես Զատիկին, սակայն դնում ենք մութ տեղում, որպեսզի, ինչպես տատիկն է ասում, քաղցր լինի։ Հաճախակի ենք ջրում։ Իսկ երբ  ծիլերը բավականին մեծանում են, տատիկն ասում է՝ սկսեցինք աղալ։

Լուսանկարը` Աստղիկ Հովհաննիսյանի

Լուսանկարը` Աստղիկ Հովհաննիսյանի

Կներեք, մինչև աղալը այն լվանում ենք և մանրացնում։ Աղալուց հետո հյութը քամելով խառնում ենք ջրի և  ալյուրի հետ և դնում, որ եփվի։
Դե, վերջում, ինչպես ասում են՝ հացը աշխատանքից հետո համեղ է:

Լուսանկարը` Աստղիկ Հովհաննիսյանի

Լուսանկարը` Աստղիկ Հովհաննիսյանի

Տարվա բոլոր օրերին, տարվա բոլոր եղանակներին Ծաղկազարդ է մեր սրտերում

Արարատի մարզի Մրգավան գյուղի Սուրբ Հակոբ եկեղեցին

galina simonyan

Եկեք՝ անցնենք թաղից թաղ

Առավոտյան այնքան լավ օր էր. որոշեցի քրոջս հետ մի փոքր քայլել գյուղում:

Մեր գյուղը Ներքին Կարմիրաղբյուրն է: Քայլում և հանդիպում էինք շատ տների, որոնց որոշ մասը կողպված էր, իսկ մի մասում դեռ ապրում էին մարդիկ: Սկզբում այդ բոլոր տներից հետաքրքրեց այն տունը, որի հետևի մասը փլված էր, երևի գրադի (մեծ զենքի տեսակ) տված էր: Այդպես մտածեցի և հարցրեցի քրոջս: Նա պատմեց, որ այդ տանը մի տատիկ է ապրում, որը մի քանի օր մնում է այստեղ, մի քանի օր՝ Բերդ քաղաքում՝ իր աղջկա մոտ: Այս պատմության հետաքրքիրն այն էր, որ նա ուներ 4 տղա, բայց ապրում էր կա՛մ իր տանը մենակ, կա՛մ էլ աղջկա մոտ, որովհետև տղաները այստեղ չեն ապրում, աշխատում են Ռուսաստանում:

Շարունակեցինք քայլել և հանդիպեցինք մի տան, որ կիսափլուզված էր: Տունը պատերազմի ժամանակ էր փլվել, իսկ տան տերերը՝ զոհվել: Քույրս պատմեց, որ զենքի բեկորները տանտիրոջն են կպել, երբ նա իր տանը նստած է եղել, և նա մահացել է սեփական տան մեջ: Ես, հուզված այդ պատմությունից, քրոջս հետ շարունակեցի քայլել գյուղով: Շուտով մենք տեսանք մի փոքր տնակ, որտեղ իր պապիկի և տատիկի հետ ապրում էր թոռնիկը, որի մասին քույրիկս մի զվարճալի պատմություն պատմեց: Նա ասաց, որ մի անգամ, երբ տատիկը գոմում կովին կապում էր, թոռը, չիմանալով, որ տատիկը գոմում է, փակում է դուռը, իսկ որոշ ժամանակ անց, նկատելով տատիկի բացակայությունը, սկսում է փնտրել նրան: Երկար փնտրելուց հետո նկատում են, որ նա պատահաբար փակվել է գոմում:

Շուտով մենք մոտեցանք Միշիկ պապիկի տանը, որտեղ բարի պապիկն ապրում էր միայնակ: Կինը մահացել էր մոտ երեք տարի առաջ, և մինչ այսօր իր կնոջը պաշտող պապիկը չի համակերպվել նրա մահվան հետ: Նա ապրում է մենակ, որովհետև երեխաները բնակվում են Ամերիկայում: Շարունակեցինք քայլել: Մեր առջև կիսափլված մի տուն էր, որի տանիքն էր միայն բարվոք վիճակում, քանի որ ՌԴ-ում բնակվող տերերը վերանորոգել էին տանիքը, իսկ մնացած մասն ամբողջովին անմխիթար վիճակում էր: Տան առջև մի չորացած ծառ կար, քույրս պատմեց այդ ծառի մասին: Առաջ, երբ տան տերերը ապրում էին իրենց տանը, ծառը ամեն տարի քաղցրահամ պտուղներ էր տալիս: Ամբողջ թաղամասի երեխաները սպասում էին այդ քաղցրահամ պտուղներին: Իսկ այսօր ծառը նույնիսկ չի ծաղկում:

Այդպես ավարտեցի փոքրիկ ճամփորդությունս իմ սիրելի գյուղում:

Meri Muradyan

Կողբի յոթ խաչքարերը

Կողբի մասին պատմություններ պահպանվել են դեռ վաղ ժամանակներից․․․ Լսածս պատմություններից մեկի մասին որոշեցի գրել:
Կողբում կար յոթ խաչքար, որոնք միմյանցից հեռու էին կիլոմետրերով: Հետաքրքիրն այն է, որ սրանք սովորական խաչքարեր չէին և կառուցված էին հատուկ նպատակով: Նրանց դիրքերը այնպիսին էին, որ եթե գյուղը որևէ կողմից հարձակման էր ենթարկվում, ապա խաչքարերից մեկի կողքից երևում էր:
Խարքարերը տեղադրված են գյուղի բարձրադիր յոթ կետերում։ Այն խաչքարի մոտ, որի կողքից երևում էր հարձակմանը պատրաստվող խումբը, անմիջապես կրակ էին վառում: Եվ երբ ծուխը բարձրանում էր, երևում էր մնացած վեց խաչքարի մոտից: Հասկանալով բարձրացած ծխի պատճառը՝ ժողովուրդը թաքնվում էր, և մինչ թշնամու գյուղ հասնելը՝ կողբեցիները նրանցից առաջ էին ընկնում և, նրանց անակնկալի բերելով, առաջինն իրենք էին հարձակվում և փրկում գյուղը պաշարումից:
Ահա, թե ինչպես յոթ խաչքրերը շատ անգամներ փրկեցին գյուղը պաշարվելուց և թալանվելուց:
Խաչքարերը մինչև հիմա պահպանվում են, և միչև հիմա էլ ժողովուրդն այցելում է:
Կողբը Հայաստանի այն եզակի գյուղերից է, որը պատմության մեջ նշվում է որպես հազարամայակների պատմություն ունեցող գյուղ և հարուստ է անթիվ պատմություններով և լեգենդներով:

karine hovsepyan

Որ գյուղս գեղեցկանա

Կարինեն եմ, 14 տարեկան: Ապրում եմ Արագածոտնի մարզի Մաստարա գյուղում: Սիրում եմ մասնակցել տարբեր ծրագրերի և միջոցառումների: Վերջերս մեր գյուղում բացվեց  IMPACT անունով սոցիալական նորարարության զարգացման հիմնադրամը: Ուսուցիչս ինձ գրանցեց որպես ակտիվ աշակերտի: Սկզբում չէի հասկանում ծրագրի իմաստը, սակայն արդեն մեկ տարի է, ինչ հաճախում եմ և հասցրել եմ նոր գիտելիքներ ձեռք բերել: Իմ համայնքը շատ խնդիրներ ունի, բայց ամեն ծրագրի հետ, մեկը լուծվում է և այն ավելի է զարգանում: Իմ գյուղը շատ տեսարժան վայրեր ունի ու զբոսաշրջիկների պակաս երբեք չի եղել։ Այդ պատճառով որոշեցինք, որ առաջին ծրագիրը Սուրբ Խաչ կոչվող մատուռի մոտ պետք է լինի: Իրականում, քանի որ մեր տունը գտնվում է նրա հարևանությամբ, ես շատ կապված եմ մատուռի հետ: Երկրորդ ծրագիրը նույնպես պատրաստ է։ Մնում է մտածենք երրորդի մասին:

Ուզում եմ, որ գյուղս ավելի գեղեցկանա, դառնա ավելի բարեկեցիկ:

heghine tsaturyan

Չինարի գյուղը

17.am-ի դասընթացի ժամանակ ծանոթացա Չինարի գյուղի երեխաների հետ: Ինձ շատ հետաքրքրեց գյուղի պատմությունը: Քանի որ գյուղի մասին համացանցում նյութ չգտա, օգտվելով «Տավուշ» գրքից, ձեզ կներկայացնեմ գյուղի պատմությունը: Գյուղը գտնվում է Խնձորուտ գետի հովտում, աջ ափին, ծովի մակարդակից 750 մ բարձրության վրա: Բերդ քաղաքից 26 կմ հարավ-արևելք: Որպես բնակավայր կազմավորվել է 1897 թ.: Պատմական աղբյուրները վկայում են, որ Չինարիի տեղանքը քանիցս բնակեցվել է, ապա ամայացել թշնամիների ձեռքով: Գյուղն իր զարգացումն ապրել է խորհրդային տարիներին: Չինարին ունի միջնակարգ դպրոց, ակումբ, գրադարան, բուժկետ, կինոթատրոն, մանկապարտեզ: Ցավոք, գրեթե չեն գործում մշակութային օջախները: Գյուղը սահմանամերձ է: Շրջանի ամենահեռավոր բնակավայրերից է: Գյուղից 1 կմ հեռավորության վրա Աղնջա գետի աջակողմյան անտառուտ լանջին, գտնվում է 13-րդ դարի առաջին կեսին կառուցված ճարտարապետական կոթողներից մեկը՝ Խորանաշատը: Գյուղը այսօր էլ գնդակոծվում է թշնամու կողմից, սակայն գյուղի բնակիչները չեն լքում գյուղը և ապրում են իրենց բնականոն կյանքով:

Աշխատանքային ուրախ պահեր

Լուսանկարը՝ Ջեմմա Պետրոսյանի

Լուսանկարը՝ Ջեմմա Պետրոսյանի

Շաբաթ օր էր, երբ մորեղբայրս զանգահարեց մայրիկիս, բայց սխալմամբ ես վերցրի.

-Բարև, Ջեմ, էս դու պարապմունքի չե՞ս։

-Չէ, քեռ, շաբաթ-կիրակի ա, ի՞նչ պարապմունք։

-Վա՜յ, ինչ լավ ա, դե, պատրաստվեք, գալիս եմ ձեր հետևից։

-Ինչի՞։

-Գաք, օգնեք, տոպրակ լցնեք։

-Տոպրա՞կ, ինչի՞ համար։

-Վարունգի։

-Լավ, սպասում ենք։

Այս խոսակցությունից մի քիչ տխրեցի: Ես, ճիշտ է, չեմ սիրում նմանատիպ գործեր, բայց սիրում եմ օգտվել պտուղներից։ Բայց չէ՞ որ միայն օգտվելը չէ. պետք է մի փոքր տանջվել, որ հաճույքով կարողանալ վայելել այն։

Ու այդպես ես ևս աշխատեցի։ Ու արդեն բավականին ժամանակ է անցել՝ մոտ մեկ ամիս։ Երեկ, երբ պատահական տատիկիս տանը մտա ջերմոց, շատ ուրախացա, քանի որ այդ ամեն մի բույսի մեջ ես էլ իմ աշխատանքը ունեի, կարելի է ասել՝ ինձ հպարտ էի զգում, որ մի բանով ես էլ կարողացա օգտակար լինել։

Լուսանկարը՝ Ջեմմա Պետրոսյանի

Լուսանկարը՝ Ջեմմա Պետրոսյանի

Երեկ նաև մի խոսակցության ներկա եղա, որը պապի ու վեց տարեկան թոռան մեջ էր ընթանում:

-Պապ, բա ես ե՞րբ եմ վարունգ քաղելու իմ ձեռքով։

-Սպասի, Հաս ջան, մի ամիս քնես, զարթնես ու քո ձեռով կքաղես կուտես։

-Այ պապի, բայց էդ ուտելու չի։

-Ինչի՞։

Լուսանկարը՝ Ջեմմա Պետրոսյանի

Լուսանկարը՝ Ջեմմա Պետրոսյանի

-Դե, մաման ասել ա, որ ծախելու ենք:

-Հա, ճիշտ ա ասել, բայց էլ ինչի՞ եմ տանջվում, որ իմ թոռը չպիտի ուտի իր այգում մշակվող բերքից։

Երբ ես փոքր էի, նմանատիպ խոսակցություն եղել է նաև իմ պապիկի ու իմ միջև։ Ու երբ ամեն օր արթնանում էի, վազում էի պապիկին հարցնելու՝ վարունգները մեծացե՞լ են, թե՞ ոչ։