Իմ էջը խորագրի արխիվներ

lida armenakyan

Բաներ, որ սիրում եմ

  1. Սիրում եմ բենզինի հոտը,
  2. պատմությունը,
  3. արվեստը,
  4. կինոն,
  5. սիրում եմ նվերներ ստանալ,
  6. ու նվերներ գնել,
  7. սիրում եմ արեւի ձախ ունքը,
  8. Փոքրիկ իշխանին ու իր մոլորակը,
  9. կապույտը,
  10. հունվարի 12-ը,
  11. քամու գույնը,
  12. դատարկությունը,
  13. գրքեր եմ սիրում,
  14. սիրում եմ վիքիի մարդկանց,
  15. բացել նվեր ստացածս գրքերի առաջին էջերն ու կարդալ մակագրությունները,
  16. նամակներ կարդալ,
  17. գրել,
  18. լուսինը,
  19. բաց բերանով (ատամներով) ժպտալ,
  20. տխրել,
  21. Զեմֆիռայի հոգեվիճակն եմ սիրում,
  22. կատուներին,
  23. սիրում եմ Դիանայի հետ վկ-ով խոսել,
  24. Ջորջ Վեսթի ու Շաղիկի վիդեոներն եմ սիրում,
  25. նկար(վ)ել,
  26. աստղերին նայել,
  27. Էլզիի Բեզ բոյու-ն լսել ու հետն անգիր երգել,
  28. Գրկել,
  29. Միլուշի միմիկաներն եմ սիրում,
  30. ու իր պուճուր քուրիկին,
  31. երգել,
  32. բլոկնոտներումս գրառումներ անել ու նկարներ փակցնել,
  33. թեյ եմ շատ սիրում,
  34. բվերին,
  35. անձրևի տակ թրջվել,
  36. պատշգամբում նստել,
  37. դաշնամուրի սպիտակ ստեղները,
  38. մուննաթ գալ,
  39. մայրամուտին նայել,
  40. երկնքում համաստեղություններ փնտրել:

Այգեձորյան օրագիր (մաս 2)

Այգեձորյան տների գեղեցկությունը մանրուքների մեջ է: Տան անդամներից յուրաքանչյուրը գիտի իր իրերի գտնվելու տեղը, ու այս խիստ դասավորվածությունը տանը յուրահատուկ տեսք է տալիս: Տան պատերի վրա կախված յուրաքանչյուր դետալը հենց այնտեղ է, որտեղ պետք է լինի: Այգեձորում համակարգվածության ու գեղեցիկի համադրությունն ամենուր է:

anush davtyan

Զգուշացե՛ք, կանայք են

-Քեզ 15 օր ժամանակ։

-Հը՞, ո՞նց թե 15 օր, հլը մի հատ եմ արել, չեմ հասցնի։

-Ոչինչ, սովորի՛։

«Տասնհինգ օրը» առաջ երկու ամիս էր, իսկ օրվա վերջում ընդհանրապես տասը դարձավ։ Խոսքը վարել սովորելու դասընթացների մասին է։ Դե, հայրիկս անհամբեր սպասում է, որ գնանք վարորդական իրավունք ստանալու քննության։ Ես էլ եմ սպասում, բայց ինչքան ուզում եմ, երկու էդքան էլ՝ ոչ։ Հիմա, որ պաշտոնապես վարորդ լինեմ, պիտի ավելի շատ խոսեն վրաս։ Առանց էդ էլ ամեն օր դրա մեջ եմ.

-Շատ ռիսկով ես քշում, ջա՛նս։ Քուր ու ախպեր ոտը դնում են գազին։ Հանգիստ քո համար գլվլացրո՛ւ, հիմի սովորի՛ պավառոտ մտնել, նորմալ քշել, արագությունը ինքն իրան կգա,- էսքանը լսել եմ միայն տան ճանապարհին։ Էլ պապիկի հետ մեքենա չեմ քշի, շատ է խոսում վրաս։

Փողոցում շատ հետաքրքիր են նայում ինձ։ Օրինակ՝ հայրիկիս ընկերները միշտ ասում են. «Յա՛, էդ աղջկա՞դ ես սովորացնում», «Էս եզդայի՞ եք հելել, պռավա հանե՞լ եք արդեն»։ Դասարանիս տղաների մեծ մասն ամեն օր ղեկի է նստում, հանդիպում ենք իրար հաճախակի։ Մի անգամ էլ լսեցի. «Ա՞ն, էդ անցնում ես ու սիգնալ էլ չես տալի՞ս»։ Անկեղծ ասած՝ ամաչում եմ։ Դե հերիք չէ՝ աղջիկ է ղեկին, մի բան էլ տարիքով փոքր եմ։

Որ հարմար պահ եմ գտնում, սկսում եմ կողքերս նայել.

-Էն մեր դպրոցից ա, էն ձախի աղջիկը։ Նորվա նիվան էլ «իրավներից» մեկինն էր, համարների մեջ լիքը ինը կար, չէ՞։

-Աղջի՛կ ջան, էդ դու հասցնում ես կողքերդ էլ նայե՞ս,- ծիծաղում էր հայրս,- չգիտեմ, ուշադիր չէի։

Հիմա ավելի հաճախ եմ ղեկին կին տեսնում։ Առաջ ինձ թվում էր, թե շատ չեն, բայց պատկերացրեք՝ Գավառ էլ են հասել։ Երևի շատ խորն է մեր մեջ նստած, որ կինը չի կարող վարել։ Միշտ անսովոր մի բան եմ զգում, որ նկատում եմ։

Ընդհանուր հաշվով՝ վատ չեմ վարում։ Ամեն անգամ, որ տուն եմ գալիս հերթական «դասընթացից», տատիկս հարցնում է.

-Հը՞, ո՞նց քշեցիր։

Միշտ անորոշ պատասխան եմ տալիս.

-Կարևորը՝ չեմ խփել։

Ես էլ չգիտեմ, թե ոնց եմ վարում։ Հայրս շատ չի մեկնաբանում, ոչ էլ գոռում է շատ։ Ուղղակի մեկ-մեկ ղեկն է բռնում, ճիշտ ուղղություն տալիս, մեկ-մեկ էլ զգուշացնում է, որ արգելակեմ ճիշտ պահին, բայց դե միշտ ուշացնում եմ։

Երբ շտապելու առիթ չունեմ ու ուղղակի ինչ-որ տեղ եմ գնում տրանսպորտով, միշտ հետևում եմ երթևեկությանը։ Պատկերացնում եմ, որ էդ երեք գծերից մեկով իմ փոքր կարմիր մեքենան է գնում, իսկ հետո պատկերացնում եմ, թե ոնց են բոլորը նյարդայնանում իմ՝ 20 կմ/ժ արագությամբ վարելուց։ Հա, մեկ էլ վթար է աչքիս առաջ գալիս։ Ու պարտադիր ձախ կողմից։

Ասում են, որ սկսնակ վարորդները մինչև երեք տարի պիտի մեքենայի ապակուն զգուշացման նշան փակցնեն, որ մնացածը իմանան՝ ղեկին «խամ» վարորդ է, զգույշ լինեն։ Ես երևի չհանեմ էդ նշանը։ Տեսե՞լ եք, որ բարձրակրունկ կոշիկ են պատկերում կարմիրով եզրագծված եռանկյունու մեջ։ Էդպիսի մի բան էլ կփակցնեմ անպայման։ Ես ինձ համար չեմ ասում, է։ Դուք եք դիմացողը։ Ինչպես ասում են սիրածս ֆիլմում. «Երջանիկ խաղ ձեզ, և թող հաջողությունը միշտ ձեր կողքին լինի»:

Հ. Գ. Առավոտյան 5 օր դարձավ։

Mishel Harutyunyan

Նոր հաղորդում

Ես իմ նյութերից մեկում անդրադարձել էի «Վերադարձ հեռուստաընկերություն» թեմային:
Ինչպես նշել էի, պատրաստվում էինք նոր հաղորդաշար սկսել, որը արդեն կյանքի է կոչվել:

Այն որոշեցինք անվանել «Հետաքրքիր է իմանալ»:
Այս ծրագիրը մանկապատանեկան ուսուցողական հաղորդաշար է, որի ընթացքում խոսում ենք տարբեր թեմաների շուրջ, հարցազրույցներ ենք անում…
Արդեն սկսել ենք առաջին նկարահանումները: Այդտեղ շատ հետաքրքիր է անցնում ժամանակս, երբեք չեմ ձանձրանում:
Կան բաներ, որ չգիտեմ, բայց ընթացքում ինձ ամեն ինչ սովորեցնում են:
Լինում ենք տարբեր տեղերում:
Հարցազրույցներ ենք անում տարբեր մարդկանց հետ` կլինի ուսուցիչ, քաղաքացի և մեկ այլ մարդ:
Իսկ անձնակազմը ուղղակի հիանալի է: Մենք միմյանց հետ անմիջական ենք: Եթե ինչ որ հարց եմ ունենում կամ խորհրդի կարիք, կապ չունի՝ գիշեր է թե ցերեկ, նրանք միշտ պատրաստ են օգնել ինձ:
Այնքան ուրախ եմ, որ աշխատում եմ այդտեղ, դա իմ ամենամեծ երազանքն էր՝ աշխատել լրագրող-հաղորդավար:

Բոլոր ճանապարհները չեն, որ դեպի Հռոմ են տանում

Լուսանկարը` Աստղիկ Հունանյանի

Լուսանկարը` Աստղիկ Հունանյանի

Քննությունները բարեհաջող ավարտելուց հետո գնացինք էքսկուրսիայի։ Դե, գրեթե բոլորն էլ ամեն տարվա վերջում գնում են, ի՞նչ արտասովոր բան կա դրա մեջ, չէ՞։ Բայց գիտե՞ք, մի ուրիշ զգացողություն է, երբ վերջին անգամ ես դասարանիդ հետ էքսկուրսիայի գնում (դե, 9-րդ դասարանն ավարտելուց հետո շատերը տեղափոխվում են ուրիշ դպրոցներ, շատերն էլ քո հոսքից չեն լինի)։ Համոզված էի, որ այս մեկը նման չի լինի անցած 9 տարիների ձանձրալի ու միանման էքսկուրսիաներին. հույսերս արդարացան։

Լուսանկարը` Աստղիկ Հունանյանի

Լուսանկարը` Աստղիկ Հունանյանի

Ժամը վեցն էր. քնել երազող աշակերտներով լի ավտոբուսը ուղևորվեց դեպի Դիլիջան։ Ճիշտ է, հանցագործություն էր այդ քարուքանդ ճանապարհներով անցնելիս քնելու մասին մտածելը, բայց գրեթե բոլորը ջանում էին մի քանի վայրկյան գոնե աչք կպցնել։ Ժամեր անց հասանք Դիլիջան։ Օ՜, այդ պահին ավելի լավ լուր չէր կարող հասնել ականջիս, քան այն լուրը, որ հաց ենք ուտելու։ Մինչ բուտերբրոտներ կպատրաստեին, աղջիկներով երիցուկներ քաղեցինք ու մեկի համար պսակ հյուսեցինք. այդ երջանիկը ես էի։

Լուսանկարը` Աստղիկ Հունանյանի

Լուսանկարը` Աստղիկ Հունանյանի

Հետո միայն հասկացա, որ պսակն ինձ համար էր, քանի որ երիցուկներից անտանելի հոտ է գալիս, իսկ ես սիրում եմ դրանք։ Եվս մի ժամ, ու 15 հոգու համար նախատեսված մեր ավտոբուսը, 20 հոգով ու բարձր, ռաբիզ երաժշտությամբ լցված, Դիլիջանի նեղ, ոլոր-մոլոր, բոլոր կողմերից անտառներով շրջապատված ճանապարհով ուղևորվեց Լոռի։

Լուսանկարը` Աստղիկ Հունանյանի

Լուսանկարը` Աստղիկ Հունանյանի

Լոռի էլ հասանք. նույն անտառներն ու ոլորապտույտ ճանապարհներն էին։ Չէ, ոչ բոլոր ճանապարհները, մի մասն էլ գույնզգույն ծաղիկներով լցված դաշտեր էին (Օձուն գյուղի մոտակայքում)։ Անկեղծ ասած՝ եկեղեցիներն այցելելուց երկու բան միայն տպավորվեց մեջս. ես քայլում էի ինչ-որ մարդկանց շիրմաքարերի վրայով, ու մեր էքսկուրսավարը, որը բացի իր անգիր արած նյութից՝ ոչինչ չգիտեր։ Ինչ հարցնում էիր, ասում էր՝ բացահայտված չէ։ Լավ, սա դեռ ոչինչ, այն հարցին, թե քանի տարի են կառավարել Բագրատունիները, պատասխանեց՝ թե բա շատ-շատ երկար տարիներ: Այ քեզ հայոց պատմություն իմացող։

Լուսանկարը` Աստղիկ Հունանյանի

Լուսանկարը` Աստղիկ Հունանյանի

Շուտով սկսեցինք տուն փնտրել՝ գիշերելու համար։ Տունն էլ գտանք՝ զուրկ տարրական հարմարանքներից՝ խմելու ջուր, անկողիններ և այլն (պատկերացրեք, որ 10 տղա մի փոքր անկողնում ու մի մանկական օրորոցի մեջ են քնել, իսկ մենք՝ մի անկողնու ու մի փոքրիկ հատակի): Թղթախաղեր, պահմտոցի, «պաչիկ», զբոսանք, շատ չանցած՝ գյուղը մերն էր։ Կեսգիշերից շատ չէր անցել, երբ գնացինք սենյակներ՝ քնելու։ Քնելո՞ւ, ի՞նչ քնել, ի՞նչ խոսք կարող է գնալ քնելու մասին, երբ 20 նույն տարիքի երեխաներ մի տան մեջ են գիշերելու։ Չգիտեմ ինչպես՝ մի քանի աղջիկ իմացել էին, որ տղաները որոշել են գիշերը մեզ «պաստել», ու խորամանկության դիմելով՝ որոշել էինք քնած ձևանալ, որ երբ գան իրենց «առաքելությունը» կատարելու, մի լավ վախեցնենք։ Տղաներն էլ մինչև գիշերվա ժամը երեքը սպասում էին, որ խորը քնենք։ Առավոտյան արթնացա աղջիկների բարձր ու գոհունակ ծիծաղից։ Պարզվում է՝ տղաները չէին դիմացել ու քնել էին, աղջիկներն էլ ժամը հինգին գնացել ու իրենք էին ատամի մածուկը դատարկել տղաների դեմքերին: Ինձ էլ փորձել են արթնացնել, որ գնամ հետները, բայց ես յոթերորդ երազը տեսնելիս եմ եղել, առանց ինձ են գնացել։ Շատ տխրեցի, բայց ոչինչ։ Ժամեր անց նորից ավտոբուսում էինք՝ նորից քնաթաթախ։ Հետ դարձանք Դիլիջան, գնացինք դենդրոպարկ, դրա մասին ավելի լավ է՝ չխոսեմ, շատ ձանձրալի էր, ապա ուղևորվեցինք դեպի Սևան։

Լուսանկարը` Աստղիկ Հունանյանի

Լուսանկարը` Աստղիկ Հունանյանի

Լիքը տուրիստներ՝ պրոֆեսիոնալ տեսախցիկներով ու ես, որ հազիվ կարողացա հեռախոսով մի քանի կադր նկարել: Շա՜տ սիրուն էր ամեն ինչ՝ սկսած «Աղթամար» հյուրանոցի պատերին վազող մողեսներից, վերջացրած այն հարսանեկան ավտոմեքենայով, որը հարս ու փեսային բերել էր կղզի։ Դե հա, հարսանիքի մեջ էինք ընկել։ Էլի նույն միապաղաղ ճամփաները, ու մի քանի ժամ հետո արդեն տանը բազկաթոռին պառկած էի, հիշում էի այն բոլոր տարօրինակությունները, որոնց մասին լավ է՝ չխոսեմ։

Մեր նոր թղթակիցները

Ծանոթացեք. Արագածոտնի մարզի Բազմաղբյուր գյուղից են նրանք՝ Գայանեն և Լուսինեն: Դեռ պատմելու շատ բան ունեն, իսկ այսօր պարզապես ներկայանում են: Եվ մի գաղտնիք. Բազմաղբյուր գյուղ 17-ի թիմը այցելել է նրանց ուսուցչուհու՝ Մարինե Մխիթարյանի նամակ-հրավերով, հանդիպել աշակերտներին: Երանի նման ուսուցիչները շատ լինեն, որոնք խրախուսում և ոգևորում են իրենց աշակերտներին: 

Հույս ունենք, որ այս համագործակցությունը երկար է տևելու:

 Ինչու՞ չէ, որ…gayane grigoryan

Օրեր առաջ էր, երբ մեզ հյուրընկալվեցին 17.am-ի թղթակիցները: Նրանք մեզ պատմեցին կայքի մասին, ինչպես նաև խաղ կազմակերպեցին, որի ընթացքում հաղթողները պարգևատրվեցին նոթատետրերով: Ճիշտ է, ես հաղթողների ցանկում չեղա ու չստացա նոթատետր, սակայն հույսս չեմ կորցնում, որ օրերից մի օր կդառնամ 17.am-ի թղթակիցներից մեկը: Ինչու՞ չէ որ: Հենց այս մտքով էլ որոշեցի դառնալ 17-ցի: Երևի իմ լավ կողմերից մեկը հենց այն է, որ ես նպատակասլաց եմ:

Ես Գայանեն եմ՝ տասնչորս տարեկան: Ապրում եմ Արագածոտնի մարզի Բազմաղբյուր գյուղում: Գյուղ, որտեղ բնությունը աննկարագրելիորեն գեղեցիկ է, որտեղ մարդիկ զբաղվում են գյուղատնտեսությամբ: Զարմանալի է, թե ինչո՞ւ են մեր գյուղում աճող մրգերն ու հատապտուղներն այսքան համեղ: Մեր գյուղը հայտնի է եղել Թաքիա, Թեքքե, Տակիյա անուններով: Տատիկս պատմում է, որ հին ժամանակներում այստեղ թուրքեր են բնակվել, որի պատճառով էլ գյուղն այդպես է անվանվել: Սակայն հետագայում մեր պապերը Վանից, Խութից, Մուշից, Ալաշկերտից գաղթել են այստեղ, և գյուղը վերանվանվել է Բազմաղբյուր՝ «Բազում աղբյուրների ընտանիք»: Գյուղից երբ ինչ-որ մեկը մեկնում է արտերկիր, անպայման իր հետ ջուր է տանում աղբյուրներից՝ որպես «ղսմաթ»:

Ինչպես բոլոր գյուղերը, այնպես էլ մեր գյուղն ունի նաև իր վատ կողմերը, բայց դրա մասին հաջորդ անգամ….

Գայանե Գրիգորյան, 14տ.

Իմ երազանքների գյուղըLusine Manukyan

Իմ հայրենի գյուղը Բազմաղբյուրն է: Ես այստեղ եմ ծնվել եւ մեծացել։ Շատ հիշողություններ ունեմ Բազմաղբյուրի հետ կապված։ Մեր գյուղը բարձրադիր վայրում է, ունի գեղեցիկ դաշտեր եւ անտառներ, իսկ օդը շատ զով է։

Բայց այս ամենը դեռ բավական չէ: Ես ցանկանում եմ, որ մեր գյուղը լինի առաջինը և միակը բոլոր գյուղերի մեջ։ Ուզում եմ, որ հեքիաթային լինի, մտնեմ գյուղ ու աղբյուրների ձայնը լսեմ, մեր գյուղի գետում` Շահվերդում, շատ ձկներ լողան, եւ բնությունը մաքուր լինի։ Երազում եմ, որ մի օր մեծ մարդ դառնամ եւ մեր գյուղի համար լավ գործեր անեմ: Շատ բան չեմ ուզում, չէ՞:

Լուսինե Մանուկյան, 14տ.

Artyom Avetisyan

Հարի Փոթերի մոտիվներով

Լյումոս մաքսիմա: Հանդիսավոր երդվում եմ, որ մտքիս լավ բան չկա:

Իսկ դուք երբևէ մտածե՞լ եք կախարդական աշխարհների, դպրոցների, մարդկանց և պրոֆեսորների մասին: Անգլիացի մի կին՝ Ջոան Ռոուլինգ անունով, գնացքով Մանչեսթերից դեպի Լոնդոն էր մեկնում, երբ հանկարծ տեսնում է նիհար, կլոր ոսպնյակներով ակնոցով և կայծակնաձև սպիով մի տղայի, որը Ռոուլինգի կարծիքով հրաշագործ էր, իսկ ճակատի սպին ինչ-որ կարևոր նշանակություն ուներ:

Իսկ դուք երբևէ մտածե՞լ եք այն մասին, որ մեզ շրջապատող մարդկանցից ոմանք, գուցե և հենց մեր ընկերները, մտերիմները և ծանոթները, գաղտնի ապրում և ստեղծագործում են այնպիսի աշխարհում, ինչպիսին Հոգվարթսն է, և որի մասին մենք չգիտենք, չենք էլ կարող պատկերացում կազմել: Չնայած, որ ես երբևէ հմայախոսք չեմ լսել ինչ-որ մեկից և ականատես չեմ եղել նրան, թե ինչպես են գորշ ամպերը կուտակվում, երկինքը՝ մթնում, ինչի արդյունքում էլ դուրս է գալիս «Ինքներդ-գիտեք-ում» խորհրդանիշը, ես կիսով չափ հավատում եմ նմանատիպ հրաշքների, գերբնական ուժերի ու երևույթների:

Հոգվարթս. դպրոց, որտեղ դասավանդում են հրաշագործները, իսկ աշակերտները ընկերասեր և աշխատասեր են, միշտ պատրաստ են իրար օգնելու: Այնտեղ ամեն ինչ հիասքանչ ու հոյակապ է, միայն թե ամեն ինչ խախտվում է այն ժամանակ, երբ հայտնվում է «Ինքներդ-գիտեք-ով»: Ասացի աշակերտներ, հիշեցի: Նրանք տեղաբաշխված են ըստ ֆակուլտետների՝ Գրիֆինդոր, Հաֆլփաֆ, Ռեվենքլո և Սլիզերին: Ասեմ, որ այս 4 ֆակուլտետներից ինձ միայն դուր է գալիս Սլիզերինը, բացի նրանից, որ անունը գեղեցիկ ու տպավորիչ է հնչում՝ Սլիզերինի տան խորհրդանիշը օձն է: Շատ կցանկանայի, որ օրերից մի օր Հոգվարթսից մի բու ինձ նամակ բերեր, հայտնվեի Ծուռտիկ նրբանցքում, հետո Օլիվանդերի խանութից գնեի սեփական կախարդական փայտիկս, կենդանիների խանութից գնեի մի բու, իսկ Գրինգոթս բանկից վերցնեի իմ սեփական և ինձ անհրաժեշտ գումարը՝ գնացքում լիքը քաղցրեղեն և շոկոլադե գորտ գնելու համար: Այնուհետև 9 և 10 համարի կառամատույցների արանքով անցնեի և հայտնվեի 9¾-ում, որտեղից էլ նստեի «Հոգվարթսի ճեպընթացը» և շարժվեի դեպի դպրոց: Ապա դասակարգվեի Սլիզերինում, Ալաստոր Խոժոռի մոտ սովորեի մթին արվեստների դեմ պաշտպանությունը, Սևերուս Սնեյփի մոտ՝ դեղաթուրմերի պատրաստումը, Միներվա Մաքգոնագալի մոտ՝ կերպարանափոխությունը և այլն: Բայց, ցավոք, չեմ կարող դառնալ նրանցից մեկը, որովհետև շուտով դառնալու եմ 17 տարեկան, իսկ դեղաթուրմերի պատրաստման սիրելի ուսուցիչս մահացել է: Անգամ չեմ էլ կարողանում օձերի հետ խոսել, որ գոնե այդ կարողության շնորհիվ ընդունվեի Հոգվարթս: Գիտեմ, սա պարտադիր պայման չէ, բայց էլ ուրիշ ոչ մի ունակություն չունեմ՝ Հոգվարթսում ուսանելու: Նաև ասեմ, որ եթե հիշում եք, իմ սիրելի ֆակուլտետում էր սովորել բոլոր ժամանակների մթին կախարդը՝ Թոմ Մարվոլո Ռեդլը, նույն ինքը՝ Վոլան դե Մորտը, որը միշտ ցանկանում էր աշխարհին տիրանալ և սև մոգությամբ լցնել ամեն ինչ:

Իսկ եթե այս աշխարհն իսկապես գոյություն ունի… Չնայած, եթե գոյություն էլ ունենա, մեզ նման «մագլերը» չեն հավատա, կամ էլ՝ դժվարությամբ կընդունեն՝ բացառությամբ մի քանիսի: Նրանք հաստատ չեն հավատա Մահվան պարգևների, միաեղջյուրների, տնային էլֆերի և փիքսիների գոյությանը:

Ինչպես ասում են մեծն մոգերը՝ լինենք Հարիի պես խիզախ, Ռոնի նման ընկերասեր և Հերմիոնայի պես խելացի:

Խաբեությունը հաջողվեց: Նոքս:

tamara harutyunyan

Լսեք նրան

Լուսանկարը` Թամարա Հարությունյանի

Լուսանկարը` Թամարա Հարությունյանի

Պարզվեց՝ ես ունեմ մի ժամ 36 րոպե հայտս գրելու համար: Գիտեք՝ իրականում մի կողմից լավ եղավ, որ էլի վերջնաժամկետից մի ժամ առաջ ամեն ինչ թողեցի, որովհետև արդեն հասկացել եմ, որ էսպիսի պայմաններում գրածս նամակներն ամենաանկեղծն են լինում: Ու ես հիմա որոշում եմ ինքս ինձ հետ խոսել այս նամակում, նայել մեր դիմացի շենքի պատուհաններին ու գրել,  ու հուսամ՝ խոսակցության մեջ ձայնս կլսվի:

Իրականում, գիտե՞ք, չեմ ուզում փիլիսոփայել, իհարկե հասկանում եմ, որ դա հիմա մեծ թրենդ է դարձել, բայց ես արդեն համոզվել եմ, որ ինձ համար ամենաթանկ բանը էն ամենապարզն է, պարզունակը չէ, բայց պարզը, ամենամարդկայինը, ամենամաքուրը, ամենաիսկականը:  Հիմա մտածում եմ. բա լավ, ի՞նչն է ինձ հուզում:

Գիտեք՝ անցած տարվանից սկսեցի Երևանում լուսանկարներ  անել (գիտե՞ք հայերեն էս բառը ոնց եմ սիրում. լույս ու նկար, մեջը էնքան տաքութուն կա), բայց գիտե՞ք, խնդիրն ինչ է. ես երևանցի չեմ: Ես որոշեցի լսել, թե էս քաղաքն ինչ է խոսում, ինչ է պատմում, ինչն է ցավում: Հա, ես որոշեցի օտարի աչքերով նայել ինձ արդեն հարազատ քաղաքին: Չնայած ես ու Երևանը շատ ենք կռվում,  ու ինքը միշտ ինձ տարօրինակ իրավիճակների մեջ է դնում: Դե ասենք՝ էնպես է անում, որ մոլորվեմ ու ուշանամ կարևոր հանդիպումներից, բայց ամեն ինչից անկախ, մենք լավ ենք  «յոլա գնում»:

Ինչ էի է ուզում ասել: Հա, ինչն է ինձ հուզում: Ասեմ. մարդիկ էլ չեն լսում քաղաքին, ականջները փակել  ու ման են գալիս: Ախր, Երևանն էնքան բան ունի պատմելու…  Մեկ-մեկ նույնիսկ խեղճը գոռում է, բայց լսող չկա:  Ախր, կարոտում է իր մարդկանց, ես աչքերից զգում եմ, մի տեսակ տխրություն կա: Մի կողմից էլ, քաղաքը դատարկվել է: Մի մարդ ասում էր . «Էս Սովետը ախմախ երկիր էր, բայց մի լավ բան ուներ. սահմանները փակ էին, ընկերներս չէին արտագաղթում»:

Նկարը, որ դրել եմ, մեր դիմացի շենքն է, ու ամեն գիշեր հիանում եմ իրեն նայելով: Բայց ինքն էլ իր պատմություններն ունի: Ժամանակին ավելի շատ պատուհաններից էին լույսեր վառվում, ու շենքը ավելի շատ էր հրճվում, որ իրեն վառվող պատուհանների լույսերով զարդարում էին: Իսկ հիմա…Դե, երևի հասկացաք:

Շատ չփիլիսոփայեմ, արդեն ասացի՝ չեմ սիրում: Սիրում եմ անկեղծությունը, ու ասածս ամենևին չի նշանակում, որ փիլիսոփաները կեղծ մարդիկ են:

Mariam barseghyan

Կփոխվի միայն ժամանակը

-Տե՛ս, ինչ սիրուն աղջիկ ա, գնա հետը խաղա, ի՞նչ ես տանը նստել…

Միշտ իմ ընկերների ցանկում տղաների թիվը գերազանցել է աղջիկների թվին: Չգիտեմ՝ ինչն է պատճառը: Չորս տարեկանում միակ պատճառը, որ ես սկսեցի ընկերություն անել տղաների հետ այն էր, որ մեր բակում ես միակ աղջիկն էի:

Մենք երեք հոգի ենք… Հիշում եմ, թե ինչպես առաջին անգամ մայրիկս մի կերպ ինձ համոզեց դուրս գալ բակ՝ խաղալու: Մինչ այդ միշտ ծնողներիս հետ էի դուրս գալիս:

-Մամ, դուրս գամ՝ ո՞ւմ հետ խաղամ:

-Գնա, մեկի հետ կծանոթանաս, էլի:

Այդպես պարանը ձեռքիս դուրս եկա, բակում ոչ ոք չկար, ու շատ շոգ էր: Պարանս կապեցի մեր հարևանի պատուհանի ճաղերից ու սկսեցի պտտել: Մեկ էլ լսեցի, թե ինչպես էր մեր դիմացի շենքում մի կին համոզում իր թոռանը, որ տանից դուրս գա՝ խաղալու: Երկար ժամանակ չեմուչում էր անում, բայց վերջում ինձ նման ստիպված դուրս եկավ տանից: Մոտեցավ ինձ ու ասաց.

-Բարև, իմ անունը Զավեն է, կարո՞ղ եմ քեզ հետ խաղալ:

Փոքրամարմին ու մի քիչ սևուկ տղա էր: Մի քանի օր շարունակ իրար հետ էինք խաղում: Մի օր մի ուրիշ տղայի հետ ծանոթացրեց, նրա անունն էլ Հակոբ էր: Նա էլ էր Զավենի նման սևուկ, բայց ավելի բարձրահասակ էր: Նրանք լավ ընկերներ էին: Ինչ-որ խաղ խաղալիս միշտ գաղտնի պայմանավորվում էին, որ այնպես անեն՝ ես պարտվեմ: Ես էլ նեղանում էի ու գնում տուն: Հետո ինձ էլ ընդունեցին իրենց խումբ ու էլ չէին նեղացնում:

-Զավե՜ն, Զավե՜ն, Զավե՜ն…

Ես ու Հակոբը ճշտապահ էինք, միշտ ժամանակին գալիս էինք ու ժամերով Զավենենց շենքի առջև Զավենին էինք կանչում: Հաճախ այնքան ուշ էր դուրս գալիս, որ ինձ կամ Հակոբին արդեն տուն էին կանչում:

Ձմեռ էր, երեքով շատ մեծ ձնեմարդ էինք պատրաստել: Երկար, կարմիր գույնի շարֆ ունեի, կապել էի վզին, Հակոբն էլ տանից գազար էր բերել ու որպես քիթ՝ դրել ձնեմարդու վրա: Հաջորդ օրը դպրոցում բոլորին պատմեցի մեր ձնեմարդու մասին: Դասընկերներով եկանք մեր բակ, որ ցույց տամ, այն էլ ինչ-որ մեկը կոտրել էր: Գնացի տուն ու ամբողջ օրը լաց էի լինում, ինչու՝ ես էլ չգիտեմ: Բայց տղաներն ասացին, որ բան չկա, ու մի հատ էլ սարքեցինք: Ճիշտ է՝ այն մեկին չէր հասնի, բայց էլի լավն էր:

Ամռանը մեր հավաքած գումարով տարբեր ուտելիքներ էինք գնում, բակում խոտերի վրա ծածկոցներ էինք փռում ու «քեֆ» էինք անում: Տեսնելով, որ խնջույքների նկատմամբ սեր ունենք՝ մեր ծնողներն սկսեցին ամառները մեզ անտառ տանել: Հետո բակում միջոցառումներ էինք կազմակերպում. տղաները միշտ արտասանում էին, իսկ մնացած ժամանցային մասն ինձ վրա էր՝ երգում էի, պարում:

Հետո մեծացանք, բակում նոր երեխաներ հայտնվեցին, ես ընկերուհիներ ունեցա, նրանք էլ՝ նոր ընկերներ, բայց մենք մեր ընկերության մասին երբեք չէինք մոռանում: Տարիներ անց Հակոբը գնաց Երևան: Հակոբի գնալը դժվար էր և՛ իր, և՛ մեզ համար: Բայց գնալուց առաջ իր դասընկերոջ՝ Գոռի հետ ծանոթացրեց: Գոռին շատ սիրեցինք, երեկոյան հաճախ էինք միասին քայլում: Բայց Գոռն էլ գնաց Ռուսաստան: Հակոբի ու Գոռի պակասը շատ էր զգացվում: Հակոբը երբեմն գալիս էր Վանաձոր, ինչպես միշտ՝ երկուսով Զավենին էինք սպասում իրենց շենքի առջև: Մեկ-մեկ ես էի գնում Երևան: Մի անգամ, երբ Երևանում էի, Հակոբի հետ գնացինք իր սիրած աղջկա համար նվեր գնելու: Ո՛չ ինքը քաղաքը լավ գիտեր, ո՛չ էլ ես: Ամբողջ քաղաքը տակն ու վրա արեցինք, բայց, բարեբախտաբար, չմոլորվեցինք:

Հիմա շատ ժամանակ է անցել: Գոռը Ռուսաստանից վերադարձել է: Հակոբը անվճար ընդունվեց համալսարան: Մի քանի օր առաջ էլ նշեցինք Զավենի տասնութամյակը: Հուլիսի 2-ին Գոռն ու Զավենը կգնան բանակ:

Դժվար է նույնիսկ բացատրելը՝ ինչ եմ զգում: Քույրերը, որոնք իրենց եղբորը բանակ են ճանապարհում, երևի կհասկանան: Ես հարազատ եղբայր չունեմ, բայց նրանց եղբոր պես եմ սիրում: Եթե չլիներ այն ճակատագրական օրը, երբ ես ու Զավենը ծանոթացանք, երևի թե եղբայր այդպես էլ չունենայի: Չափազանց հպարտ եմ նրանցով: Մենք հիմա չորսն ենք, չորս լավագույն ընկեր: Վստահ եմ, ամեն ինչ կմնա նույնը, միակ բանը, որ կփոխվի, ժամանակն է:

marine nikoghosyan

Մի դասարանի պատմություն

Ահա և ավարտվեց ևս մեկ դպրոցական տարի։ Սակայն, ի տարբերություն անցած տարիների, այս տարին առանձնահատուկ էր ինձ և իմ համադասարանցիների համար, որովհետև վերջինն էր։

Շիրակի մարզի հեռավոր գյուղերի դպրոցներում շրջանավարտների թիվը տարեցտարի նվազում է։ Մեր դպրոցն էլ հետ չէր մնում մյուսներից։ Մեր՝ Փոքր Սարիարի միջնակարգ դպրոց են հաճախում երեխաներ երեք գյուղերից։ Ես ինքս Կաքավասար գյուղից եմ: Դպրոցին հատկացված է մեկ ավտոբուս, որն էլ երեխաներին տեղափոխում է դպրոց։
Ես առաջին դասարանից մինչև չորրորդ դասարանը հաճախել եմ մեր գյուղի տարրական դպրոցը (այժմ այնտեղ սովորում է երկու աշակերտ)։ Ինձ հետ էր նաև մեր գյուղից մի աղջիկ։ Հինգերորդ դասարանում արդեն սկսեցինք հաճախել հարևան գյուղի՝ Փոքր Սարիարի միջնակարգ դպրոց։ Մեր համադասարանցիներն այնտեղ չորսն էին։ Միավորվելով դարձանք վեց աշակերտ։ Աշակերտներ կային երեք գյուղերից էլ։ Առաջին իսկ օրվանից միմյանց հետ շատ կապվեցինք, սակայն դեռ կար գյուղերի միջև պայքարը՝ թե որ գյուղն է ամենալավը։
Այն աղջիկը, որը մեր գյուղից էր, իններորդ դասարանն ավարտելուն պես դուրս եկավ դպրոցից և ընտանիքի հետ հեռացավ գյուղից՝ մեկնելով արտերկիր: Բացի նրանցից շատ շատերն են հեռացել գյուղից՝ աշխատանք չունենալու և ընտանիքի կարիքները հոգալ չկարողանալու պատճառով:
Դասարանում մնացինք հինգ աշակերտ։ Մեծահասակները, որոնք հաճախել էին մեր դպրոցը, զարմանում էին, երբ իմանում էին դասարանիս և դպրոցի աշակերտների քանակը։ Եվ գրեթե բոլորն ասում էին նույնը.
-Մեր վախտով ըբը սպե՞ս էր։ Ամեն մե դասարան ամենաքիչը մե քառասուն աշակերտ էր,- ու վերջում էլ միշտ ավելացնում էին,- է՜յ գիդի, ջահելություն…
Բայց, ինչ արած, մեր «վախտով էլ ըսպես է»։
Մինչև տասներկուերորդ դասարանը մնացինք անխախտ՝ հինգ աշակերտ։ Տասներկուերորդ դասարանի երկրորդ կիսամյակից սկսվեցին վիճաբանություններ՝ վերջին դաս, վերջին զանգ, քննություններ։ Ամեն ինչ իրար էր խառնվել։ Թեկուզ և քիչ էինք, միևնույնն է, դժվար էր վերջին զանգ կազմակերպելը: Երեք աղջիկ էինք և երկու տղա։ Դե, տղաների համար միևնույնն էր՝ վերջին զանգ կկազմակերպեինք, թե ոչ։ Նրանց համար կարևորը շուտ դպրոցն ավարտելն էր։ Բայց այ, աղջիկներս… Երեքս էլ տարբեր կարծիքներ ու տարբեր բնավորություն ունեինք։ Արդեն դասարանում լարվածություն էր ստեղծվել։ Սակայն մի քանի օրից հնարավոր եղավ լարվածությունը ցրել։
Մեզ փոխարինող առաջին դասարանցիները չորսն էին՝ երեք աղջիկ և մեկ տղա։ Նրանց հետ միասին կազմակերպեցինք վերջին զանգ՝ հետաքրքիր համարներով։ Ամեն ինչ հիանալի էր։ Սակայն վերջին զանգից հետո մեզ սպասվում էր կարճատև, բայց և ճակատագրական մի փուլ՝ քննությունները։ Դասարանից միայն ես էի, որ հանձնելու էի միասնական քննություններ, մյուսները հանձնելու էին ավարտական քննություններ։ Եվ, փառք Աստծո, բոլոր քննություններն էլ հաջողությամբ հանձնեցինք։
Հուսամ, տարիներ հետո կամաց-կամաց մեծացող երեխաների քանակը տեսնելով ես էլ կասեմ. «Մեր վախտով ըբը սպե՞ս էր»… Բայց այս անգամ բոլորովին այլ երանգով: